Coop udvider loyalitetskoncept
Nu får de 1,3 millioner medlemmer af Coop flere fordele, der afviger lidt fra de sædvanlige.
Coop har indgået et samarbejde med Det Kongelige Teater, som giver dagligvaregigantens medlemmer 10 procents rabat på udvalgte skuespil, ballet og operaforestillinger.
- Vi synes, at vi har manglet noget på kultursiden, siger forretningsudviklingschef i Coop, Kenneth Melchior, til detailfolk.dk.
Coop har lavet en undersøgelse blandt medlemmerne, der viser, at de gerne vil have fordele og rabatter på de varer, som de alligevel skal købe. Det får de blandt andet med de point, de opsparer på deres dagligvareindkøb, men Coop har også lavet en aftale med OK Benzin, der giver point for benzinkøb. Men også de lidt sjovere ting i hverdagen, vil de gerne have rabat på.
- Cirka 50 procent af vores medlemmer siger, at de ønsker kulturelle tilbud blandt medlemsfordelene. Derfor er vi glade for, at Det kgl. Teater har ønsket at indgå denne aftale med Coop. For os handler det om at øge værdien af medlemskabet. Medlemmerne ejer Coop, og de skal opleve, at de får nogle attraktive og eksklusive fordele ved at være medejer af vores virksomhed, siger Kenneth Melchior.
En yngre medlemskare
Tidligere på året inkluderede Coop også kæderne Irma og Fakta i medlemsprogrammet. Det har medført, at flere unge medlemmer er kommet til. Og det er også en af grundene til, at man er begyndt at kigge mere i den kulturelle retning. For nyligt bekendtgjorde Coop, at et samarbejde med Live Nation skal sikre medlemmerne forkøbsret på billetter til store koncerter.
- Det er en naturlig videreudvikling af programmet i takt med, at der kommer flere yngre medlemmer, forklarer Kenneth Melchior. Han understreger dog, at rabataftalen med Det Kongelige Teater gerne skulle henvende sig til alle aldersgrupper.
Han fortæller, at Coop regner med at kunne løfte sløret for endnu flere af den slags fordele i den nærmeste fremtid, men præcis hvilke kan han endnu ikke afsløre.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter