Sådan vil CoopPlus skaffe medlemmer
Der står indflydelse, dataindsamling og benhårde rabatter på menuen, når CoopPlus skal fastholde og kapre nye medlemmer.
I januar sluttede en æra, da FDB (Fællesforeningen for Danmarks Brugsforeninger) blev lagt sammen med Coop fik skrottet sit navn og blev omdøbt til CoopPlus. Og med det nye navn følger også en ny strategi. I en tid, hvor kunderne bliver mindre og mindre loyale satser Coop nemlig benhårdt på tiltrække medlemmer til kundeklubben og skabe loyalitet.
Medlemmer med i projekter
Og ifølge bestyrelsesformand i Coop, Lasse Bolander, skal det blandt andet foregå ved at give kunderne mere indflydelse både via afstemninger, men også frivilligt arbejde. Det skriver Business.dk.
- Vi skal sørge for, at dem, som ikke har lyst til det formelle demokrati og mange møder, skal kunne involvere sig på andre måder. De skal kunne engagere sig i konkrete projekter, som kan handle om, hvordan vi gør samarbejdet med afrikanske leverandører bedre, eller hvordan man kan forbedre sundheden i skolerne, siger Lasse Bolander til Business.dk og tilføjer, at han også håber, at medlemmerne kan få indflydelse på, hvordan kædens nye serie af Ænglamark-produkter skal være.
Rabatter for 446 millioner
Derudover satser man hos CoopPlus stadigvæk på klækkelige rabatter til sine i øjeblikket 1,3 millioner medlemmer. Og alene i 2012 delte Coop rabatter ud svarende til 446 millioner kroner til deres medlemmer, skriver Business.dk
Derudover vil man via loyalitetsprogrammet også satse på at målrette tilbud til kunder ved hjælp af datainsamling om medlemmernes køb og vaner.
(Business.dk)
Link til artikel på Business.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter