Overskuddet krymper hos landsdækkende tøjkæde
Efter en succesfuld turnaround titter pessimismen frem hos stor tøjkæde, hvor ledelsen ruster sig til svære tider
Sidste år kunne tøjkæden Zizzi glæde sig over en succesfuld turnaround, som fik den adm. direktør, Kuno Kildetoft, til at fremhæve en gennemgribende transformation af virksomheden.
Men i årsregnskabet for 2022 tager Zizzi et lille skridt tilbage igen.
En stor del af overskuddet er forsvundet - bundlinjen lyder på 9,4 millioner kroner efter skat - og væksten i omsætningen er lavere end ventet.
- Omsætningsvæksten er primært drevet af vækst på online kanaler, dog i en meget lavere grad end ventet, skriver ledelsen i årsrapporten.
- I anden halvdel af 2022 har vores detailbutikker i forhold til vores onlinekanaler præsteret bedre, skriver ledelsen.
Som så mange andre i branchen har Zizzi været påvirket af Ruslands invasion af Ukraine og de efterfølgende rystelser i økonomien med inflation, stigende energipriser og tilbageholdende kunder.
Udviklingen har fået Zizzi til at forberede sig til mindre gunstige tider.
- Ledelsen forventer, at vores økonomiske region styrer mod recession og har derfor været optaget af at forberede koncernen på væsentligt lavere vækst i 2023. Fokus er på at sikre rentabiliteten, fremgår det af årsrapporten.
Zizzi ApS (tidligere Ball Group)
- Sælger tøj til kvinder i størrelse 42-60.
- Zizzi har godt 30 butikker i Danmark og sælger desuden tøj på markederne i Norge, Sverige, Finland, Holland og Belgien.
Omsætning
2022: 779,699
2021: 730,923
2020: 657,952
2019: 711,452
Driftsresultat
2022: 14,711
2021: 67,335
2020: (23,592)
2019: 28,626
Årets resultat
2022: 9,437
2021: 46,795
2020: (29,542)
2019: 21,987
Kilde: Ball Group ApS Annual report 2022
LÆS OGSÅ: Store tøjkæder finder løsning på salgshæmmende problem
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter