De fysiske butikker driver salget op hos dansk modebrand
Mens det går fremad med salget, så måtte dansk modehus se indtjeningen falde markant i 2022.
Modehuset Message, som driver 23 danske butikker og fem på det norske marked, lykkedes med at styrke salget i 2022.
Det fremgår af årsrapporten, hvor ledelsen fremhæver de fysiske butikker som drivkraften. På nettet er salget derimod stagneret.
Trods fremgang i omsætningen faldt overskuddet fra godt 20 millioner kroner efter skat til blot 2,3 millioner.
- På bagkant af et stærkt resultat i 2021 blev markedet i begyndelsen af 2022 ramt af en alvorlig nedtur, der medførte tilbagegang i omsætning i foråret og de tidlige sommermåneder, skriver ledelsen i årsrapporten.
- Senere på året medførte dette store lagerbeholdninger i branchen generelt og dermed en øget kampagneaktivitet. Konsekvensen heraf var en stærkt faldende dækningsgrad henover årets sidste måneder, skriver ledelsen.
Message startede i 1980 under navnet Fais Jeans - først seks år efter blev det nuværende navn taget i brug. I 1997 begyndte modevirksomheden, som har hovedkvarter i Hjørring, at åbne sine egne butikker.
Udover detailsalget hører driften af de to mærker mbyM og Global Funk til blandt virksomhedens væsentligste aktiviteter.
MESSAGE A/S
Bruttoresultat
2022: 77.288 (t. kr.)
2021: 90.724
2020: 70.861
Resultat af primær drift
2022: 3.714 (t. kr.)
2021: 25.694
2020: 3.500
Årets resultat
2022: 2.287 (t. kr.)
2021: 20.484
2020: 2.000
Kilde: Message, Årsrapport 2022
LÆS OGSÅ: Modehus holder skruen i vandet trods endnu flere udfordringer
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter