Presset modehus slår tilbage med styrket omsætning
Efter nogle svære år har et dansk modehus med flere butikker fået mere gang i salget. Men bundlinjen hænger stadig et godt stykke under nulpunktet.
Selvom modebrandet Masai, som har 12 danske butikker, fortsætter med at tabe millioner, så byder det seneste årsregnskab også på gode nyheder.
Gennem det forskudte regnskabsår 2021/22 har Masai formået at lande en omsætning på godt 257 millioner kroner. I forhold til året før er der tale om en stigning på 12,5 procent.
Fremgangen er ikke nok til at lappe hullet på bundlinjen, men på et år er underskuddet skrumpet fra 155 millioner kroner til blot 23,3 millioner kroner efter skat.
Ifølge ledelsen svarer det til forventningerne.
- Dette på trods af den negative forbrugerstemning, som har haft en negativ indvirkning på omsætningen i sidste halvdel af året, fremgår det af årsrapporten.
Masai har været igennem en svær periode. I 2020 ramte en konkurs forretningerne på det svenske og norske marked, hvor de havde henholdsvis 14 og ni butikker.
MASAI CLOTHING COMPANY ApS
Omsætning
2021/22: 257,202
2020/21: 228,575
2019/20: 300,014
Driftsresultat
2021/22: - 29,772
2020/21: - 167,262
2019/20: - 7,507
Årets resultat
2021/22: -23,294
2020/21: -154,768
2019/20: -2,893
Kilde: Masai Clothing Company ApS, Annual report 01.07.2021 -
30.06.2022
LÆS OGSÅ: Overskuddet vokser med eksplosiv kraft i revitaliseret modekæde
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter