Kriserne preller af på jysk tøjmærke i vækst
Trods nedgangstider skal danskerne stadig bruge fint tøj, så stifteren af jysk habitmærke fortsætter med sin ekspansion.
Herretøjsmærket Sjölin, der sælger skræddersyede jakkesæt, er hverken hårdt ramt af tidens høje inflation eller de usikre forbrugere, skriver Børsen.
Faktisk går det rigtig godt - også selvom målet om at ramme 25 butikker i år ikke bliver nået. Det er nemlig svært at finde de rigtige franchisetagere, forklarer stifter Patrick Sjölin.
Lige nu har Sjölin 17 butikker.
I årsregnskabet for 2022 kan selskabet Sjölin A/S, hvor franchiserettighederne og fire butikker hører under, notere sig et overskud på godt 2,7 millioner kroner. På LinkedIn skriver Patrick Sjölin, at den samlede omsætning for hele brandet nærmer sig 50 millioner kroner.
- Der er heller ikke -som man godt kunne tro - tale om, at den enkelte kunde i dag vælger billigere metervarer. Vores gennemsnitlige køb pr. kunde er ikke faldet, siger Patrick Sjölin blandt andet til Børsen.
Sjölin bygger på et koncept, hvor kunderne får taget mål til et jakkesæt i butikkerne. Oplysningerne bliver sendt videre til Polen, hvor selve produktionen foregår. Det skal holde omkostningerne - og dermed også slutprisen - nede på et mere overkommeligt niveau.
LÆS OGSÅ: Stifter sælger næsten halvdelen af sit tøjmærke inden ekspansion
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter