Herretøjsmærke presser vækst ud af store investeringer
Et dansk herretøjsmærke, som har mange internationale kunder, styrker omsætningen og fastholder en solid indtjening.
Det har været et godt år for det danske herretøjsmærke NN.07.
I 2022 voksede virksomhedens samlede omsætning med 18 procent, mens indtjeningen holdt et solidt niveau, viser årsrapporten.
NN.07 sælger tøj hos en lang række eksterne forhandlere verden over, men har også syv egne butikker i Danmark, Sverige, Schweiz og Holland.
På det seneste har udfordringer som inflation, energipriser og store lagerbeholdninger gjort livet svært for mange i modebranchen. Men det har ikke slået væksten ud af NN.07.
- I løbet af året har vi fortsat med at investere kraftigt i vores kunder, digitalisering og oprustning af teamet. På trods af disse væsentlige investeringer og de udfordringer hele branchen oplevede i 2022, så leverer vi tilmed en forbedring i bruttofortjenesten. Det kan vi alle være stolte af, siger den adm. direktør, Anders Rahr, i en pressemeddelelse ifølge Branchebladet Tøj.
Den gode udvikling ventes at fortsætte ind i 2023, lyder vurderingen fra NN.07 i årsrapporten.
NN.07 blev stiftet i 2007.
NN07
Hovedtal står i '000
Tal for omsætning bliver ikke lagt frem.
Bruttofortjeneste
2022: 53.609
2021: 50.010
2020: 36.633
Årets resultat
2022: 23.120
2021: 25.049
2020: 13.850
Kilde: NN.07 ApS, Annual report, 1 January - 31 December 2022
LÆS OGSÅ: De fysiske butikker driver salget op hos dansk modebrand
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter