Vellykket strategi og lukning af ikonisk butik styrker modehus
Fem års arbejde med at modernisere ikonisk modehus munder ud i solid salgsvækst.
Gennem mere end 150 år havde modehuset Birger Christensen en butik på Strøget i København, men den forsvandt i 2021.
Lukningen var en del af en strategiplan, som havde til formål at modernisere og transformere Birger Christensen.
Arbejdet med strategien sluttede i 2022 efter fem år. Fokus er nu på en samlet engrosmodel med virksomhedens egne mærker, Rotate, Remain og Cannari. Det har vist sig at være en succes.
Omsætningen vokser med 16 procent i årsregnskabet for 2022 til den gode side af 200 millioner kroner, mens bruttofortjenesten går frem med 28 procent og lander på 62,5 millioner.
- Vores resultater i 2022 illustrerer husets globale bevidsthed og iværksætterånd. Det viser evnen til at tilpasse sig markedets krav og kurver på trods af udfordringer, siger Denise Christensen, adm. direktør i Birger Christensen Collective.
- Koncernen har registreret en kraftig vækst i omsætning og indtjening, og vi står nu i 2023 med tilliden til, at vi vil fortsætte med at udvikle os og transformere for at bevare vores position som branchens ledere, siger Denise Christensen.
Birger Christensen Collective har nu en ambition om at fordoble virksomhedens omsætning inden 2026.
LÆS OGSÅ: Modehus holder skruen i vandet trods endnu flere udfordringer
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter