Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ny vidensbase skal hjælpe butikker og forbrugere

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 9 April 2013 kl. 06:30 af: Puk Holm Hansen

Konkurrence- og forbrugerstyrelsen har netop åbnet en ny online-hotline vidensbase med spørgsmål-svar og live chat, som skal hjælpe både butikker og forbrugere med regler og rettigheder.

Er du i tvivl om bytteregler, reklamationsret eller dine rettigheder som butik? Nu åbner Konkurrence- og forbrugerstyrelsen en ny vidensbase, som gør det muligt for butikker og forbrugere at søge i en database og finde frem til lige præcis det svar eller den regel, som man skal bruge.

De nye tiltag er en udvidelse af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens telefoniske forbrugerhotline, som hvert år svarer 35.000 opkald. Hos styrelsen får man jævnligt opkald både fra forbrugere og erhvervsdrivende, som er i tvivl om reglerne, og den nye vidensbase skal altså gøre det endnu nemmere for brugerne selv at slå emnet op.

- Det blivere mere lettilgængeligt at slå op. Tidligere har man selv skullet søge svaret frem gennem mange klik, og her har vi taget et udpluk af de ting, som vi ved der er flest, der spørger til og lavet en database, som giver mulighed for nemt at søge. Vi har faktisk gjort det nemmere både for forbrugerne og og forretningerne at søge frem til det svar, de gerne vil have, forklarer Zenia Voss, leder af forbrugerhotlinen, til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Har du styr på byttereglerne på nettet?

Skal også hjælpe butikkerne

Hos hotlinen får Zenia Voss mange henvendelser fra både erhvervsdrivende og fra forbrugere, og hun understreger, at selvom hjemmesiden er meget forbrugerorienteret, er de til for at hjælpe begge parter.

- Vi vil rigtigt gerne nå ud til både forbrugere og erhvervsdrivende. Vi kan tilbyde vejledning på mange forskellige områder, og eventuelt henvise til relevante eller lignende sager, som har været i forbrugerklagenævnet, som kan være til hjælp, siger Zenia Voss til detailfolk.dk.

Den nye vidensbase, som kan findes på forbrugerhotlinens hjemmeside, indeholder blandt andet artikler, som Konkurrence- og forbrugerstyrelsen i forvejen har haft liggende på forbrug.dk, som man nu også får mulighed for at søge i.

LÆS OGSÅ: Butikker får brugte varer retur

Med den nye vidensbase håber de hos Konkurrence- og forbrugerstyrelsen på at kunne hjælpe endnu flere, der er i tvivl om reglerne.
 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD