Ny trend hos Coop
Dagligvaregiganten forsøger sig med at co-brande egne mærker med kendte varemærker.
I forsøget på at skille sig ud i særligt premium-segmentet forsøger Coop sig i øjeblikket med co-branding mellem egne private labels og kendte mærkevarer, skriver FødevareWatch.
I øjeblikket har dagligvaregiganten et samarbejde med blandt andet Hansen Flødeis, hvor man sælger is under både Coops "Smag forskellen"-mærke samt Hansens Flødeis-brandet.
Marketings- og innovationschef i Coop, Michael Christensen, siger til FødevareWatch, at det er oplagt at gå sammen med flere producenter, der kan støtte Coops egne mærker, men at man evaluerer på mulighederne.
Som en del af koncernes nye madmanifest, skal 50 procent af varerne i fremtiden være unikke. Derfor opruster man løbende inden for egne mærker, og der er derfor også mulighed for flere co-brandede produkter på hylderne.
LÆS OGSÅ: Ny ambitiøs plan: Sådan vil Coop skabe dagligvarerevolution
Læs hele artiklen på FødevareWatchFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter