Supermarkeder får flere egne mærker
De danske supermarkeder får flere såkaldte private labels på hylderne, viser nye tal.
Flere og flere varer på supermarkedernes hylder er kædernes egne mærker, de såkaldte private labels.
De danske supermarkeder fører 31 procent private labels, mens de for ti år siden førte 22 procent. I alt udgør salget af private labels 25 procent af supermarkedernes salg, viser tal fra den europæiske organisation for producenter af private label, skriver Jyllands-Posten.
Det huer ikke de danske dagligvareleverandører, der mener, at udviklingen er hæmmer konkurrencen. Supermarkedskæderne har med private labels for stor kontrol med prissætningen, fortæller direktør i Dagligvareleverandørerne, Niels Jensen, til Jyllands-Posten.
Hos Dansk Supermarked siger private label manager, Are Ellingsve, at man med private labels giver kunderne, hvad de efterspørger.
LÆS OGSÅ: Private labels øger supermarkedernes magt
Læs hele artiklen på Jyllands-PostenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter