Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Private labels øger supermarkedernes magt

Foto: detailfolk.dk



Friday den 24 May 2013 kl. 11:32 - Kilde: foodculture.dk

De mange private labels på det danske dagligvaremarked giver supermarkederne en stærk forhandlingsposition.

De danske supermarkeder nyder godt af den stigende andel af private labels på markedet.

30 procent af varerne på de danske supermarkedshylder er private labels, og det giver supermarkederne langt større mulighed for at diktere priserne, vurderer professor og leder af Mapp Centret ved Aarhus Universitet Klaus Grünert.

Det skriver foodculture.dk.

Forbrugerne er ligeglade med, hvem der producerer de billige basisvarer, de smider i kurven, og derfor kan supermarkederne nemt skifte producent, hvis ikke producenten kan matche deres udspil, forklarer Klaus Grünert.

Hos Coop bekræfter informationsdirektør Jens Juul Nielsen over for foodculture.dk, at dagligvarekæden står godt i forhandlingerne med leverandører til private labels.

LÆS OGSÅ: Leverandører presses af supermarkeder

Læs hele artiklen på foodculture.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD