Ny satsning har sat skub i Coops netsalg
Coop oplever at både kunder og leverandører har taget godt imod koncernens nye netsatsning, der efter planen skal fordoble onlinesalget.
Både leverandører og kunder strømmer til, efter at Coop har lanceret en ny netsatsning, skriver dagligvarekoncernen i en pressemeddelelse.
Coop.dk har for nyligt ændret sit setup og består i dag af seks forskellige specialbutikker med målrettede sortimenter, modsat tidligere hvor Coop.dk var én stor butik med et bredt udvalg.
LÆS OGSÅ: Coop opruster på nettet
Det har fået leverandører af kendte mærkevarer inden for blandt andet babyudstyr, boligtilbehør og havemøbler til at stå i kø for at komme ind i butikken.
- Vi har skærpet krav til leverandørerne, så vi kun tager de bedste mærker ind, mærker der er kommet igennem nøglehullet hos vores fagfolk, siger salgsdirektør hos Coop.dk, Brian Andersen, i pressemeddelelsen.
Flere kunder klikker forbi
Coop. dk oplever samtidig en stor tilgang af nye kunder, og den udvikling satser man på skal fortsætte de kommende år.
- Vores mål er inden for de næste par år at fordoble Coop.dks omsætning, der i dag er på et pænt trecifret millionbeløb. Med det nye koncept har vi fundet en vej til at nå det mål, nemlig ved at tilbyde noget ingen andre på markedet kan matche, siger Brian Andersen.
De seks specialbutikker er haveliv (møbler, maskiner og udstyr til leg), legetøj (ting til leg og læring), cykler (kvalitetscykler til gode priser), baby (alt til de første år), vin (unikke vine, der typisk ikke fås i butikkerne) og bolig (møbler, bolig- og køkkenudstyr).
Kunderne kan bestille de fleste varer til click & collect – det vil sige afhentning i de 700 Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og LokalBrugsen butikker, hvor de også kan returnere varerne. Varerne kan også leveres direkte til kundens bopæl. De 1,4 million medlemmer af Coop får point på køb på Coop.dk på samme måde som i de fysiske butikker og kan altid betale deres køb på coop.dk med deres point, helt eller delvist.
LÆS OGSÅ: Coops loyalitetskoncept: Fra dividende til Coop-kort
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter