Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Ny satsning har sat skub i Coops netsalg

Foto: detailfolk.dk



Monday den 19 May 2014 kl. 11:33 af: Freja Thorbech

Coop oplever at både kunder og leverandører har taget godt imod koncernens nye netsatsning, der efter planen skal fordoble onlinesalget.

Både leverandører og kunder strømmer til, efter at Coop har lanceret en ny netsatsning, skriver dagligvarekoncernen i en pressemeddelelse.

Coop.dk har for nyligt ændret sit setup og består i dag af seks forskellige specialbutikker med målrettede sortimenter, modsat tidligere hvor Coop.dk var én stor butik med et bredt udvalg.

LÆS OGSÅ: Coop opruster på nettet

Det har fået leverandører af kendte mærkevarer inden for blandt andet babyudstyr, boligtilbehør og havemøbler til at stå i kø for at komme ind i butikken.

- Vi har skærpet krav til leverandørerne, så vi kun tager de bedste mærker ind, mærker der er kommet igennem nøglehullet hos vores fagfolk, siger salgsdirektør hos Coop.dk, Brian Andersen, i pressemeddelelsen.

Flere kunder klikker forbi

Coop. dk oplever samtidig en stor tilgang af nye kunder, og den udvikling satser man på skal fortsætte de kommende år.

- Vores mål er inden for de næste par år at fordoble Coop.dks omsætning, der i dag er på et pænt trecifret millionbeløb. Med det nye koncept har vi fundet en vej til at nå det mål, nemlig ved at tilbyde noget ingen andre på markedet kan matche, siger Brian Andersen.

De seks specialbutikker er haveliv (møbler, maskiner og udstyr til leg), legetøj (ting til leg og læring), cykler (kvalitetscykler til gode priser), baby (alt til de første år), vin (unikke vine, der typisk ikke fås i butikkerne) og bolig (møbler, bolig- og køkkenudstyr).

Kunderne kan bestille de fleste varer til click & collect – det vil sige afhentning i de 700 Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og LokalBrugsen butikker, hvor de også kan returnere varerne. Varerne kan også leveres direkte til kundens bopæl. De 1,4 million medlemmer af Coop får point på køb på Coop.dk på samme måde som i de fysiske butikker og kan altid betale deres køb på coop.dk med deres point, helt eller delvist.

LÆS OGSÅ: Coops loyalitetskoncept: Fra dividende til Coop-kort



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD