Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Coop opruster på nettet

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 20 March 2014 kl. 10:25 af: Freja Thorbech

Ved at åbne seks nye specialbutikker på nettet, satser Coop på at fordoble sit onlinesalg.

En tur forbi Coop.dk vil i fremtiden se væsentlig anderledes ud, end den gør i dag.

Dagligvaregiganten ændrer nemlig sit setup på nettet fra at være én stor butik med et bredt udvalg til at være en familie af seks specialbutikker med et meget mere målrettet sortiment. Dermed håber man at kunne fordoble omsætningen online.

- Vores mål er inden for de næste par år at fordoble Coop.dks omsætning, der i dag er på et pænt tre-cifret million-beløb. Med det nye koncept har vi fundet en vej til at nå det mål, nemlig ved at tilbyde noget ingen andre på markedet kan matche. Vi udnytter nettet til at skabe en familie af fagbutikker, og vil derved tage markedsandele fra den traditionelle faghandel, siger salgsdirektør i Coop.dk, Brian Andersen, i en udtalelse.

Tilbyder click & collect

De seks specialbutikker er haveliv (møbler, maskiner og udstyr til leg), legetøj (ting til leg og læring), cykler (kvalitetscykler til gode priser), baby (alt til de første år), vin (unikke vine, der typisk ikke fås i butikkerne) og bolig (møbler, bolig- og køkkenudstyr).

Inden for hver butik er der tilknyttede specialister, der sikrer stærkt udvalg og konkurrencedygtige priser.

- Tiden er løbet fra, at man vil være alt for alle. I stedet vil vi være mere inden for en række områder, som vi ved, er vigtige for vores kunder. Derfor lancerer vi nu de seks første specialbutikker inden for det koncept, vi vil bygge vores fremtidige online strategi på, siger Brian Andersen.

De fleste varer kan bestilles med en såkaldt click & collect-ordning, hvor varer bestilt online kan afhentes i de 700 Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og LokalBrugsen butikker, hvor man også kan returnere varerne. Varerne kan også bestilles direkte til kundens bopæl.

Det nye Coop.dk får premiere den 24. marts, og de 1,4 million medlemmer af Coop får point på køb online på samme måde som i de fysiske butikker, ligesom de også altid kan betale med opsparede point i de seks online specialbutikker.

LÆS OGSÅ: Coops loyalitetskoncept: Fra dividende til Coop-kort



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD