Coop opruster på nettet
Ved at åbne seks nye specialbutikker på nettet, satser Coop på at fordoble sit onlinesalg.
En tur forbi Coop.dk vil i fremtiden se væsentlig anderledes ud, end den gør i dag.
Dagligvaregiganten ændrer nemlig sit setup på nettet fra at være én stor butik med et bredt udvalg til at være en familie af seks specialbutikker med et meget mere målrettet sortiment. Dermed håber man at kunne fordoble omsætningen online.
- Vores mål er inden for de næste par år at fordoble Coop.dks omsætning, der i dag er på et pænt tre-cifret million-beløb. Med det nye koncept har vi fundet en vej til at nå det mål, nemlig ved at tilbyde noget ingen andre på markedet kan matche. Vi udnytter nettet til at skabe en familie af fagbutikker, og vil derved tage markedsandele fra den traditionelle faghandel, siger salgsdirektør i Coop.dk, Brian Andersen, i en udtalelse.
Tilbyder click & collect
De seks specialbutikker er haveliv (møbler, maskiner og udstyr til leg), legetøj (ting til leg og læring), cykler (kvalitetscykler til gode priser), baby (alt til de første år), vin (unikke vine, der typisk ikke fås i butikkerne) og bolig (møbler, bolig- og køkkenudstyr).
Inden for hver butik er der tilknyttede specialister, der sikrer stærkt udvalg og konkurrencedygtige priser.
- Tiden er løbet fra, at man vil være alt for alle. I stedet vil vi være mere inden for en række områder, som vi ved, er vigtige for vores kunder. Derfor lancerer vi nu de seks første specialbutikker inden for det koncept, vi vil bygge vores fremtidige online strategi på, siger Brian Andersen.
De fleste varer kan bestilles med en såkaldt click & collect-ordning, hvor varer bestilt online kan afhentes i de 700 Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og LokalBrugsen butikker, hvor man også kan returnere varerne. Varerne kan også bestilles direkte til kundens bopæl.
Det nye Coop.dk får premiere den 24. marts, og de 1,4 million medlemmer af Coop får point på køb online på samme måde som i de fysiske butikker, ligesom de også altid kan betale med opsparede point i de seks online specialbutikker.
LÆS OGSÅ: Coops loyalitetskoncept: Fra dividende til Coop-kort
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter