Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ny teknologi gør butiksbesøget personligt

Apple har udviklet systemet iBeacon, der giver butikkerne mulighed for at se, hvem kunderne er på baggrund af data fra deres telefoner. Firmaet benytter det selv i sine amerikanske butikker.
Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 17 December 2013 kl. 10:29 - Kilde: Politiken

Med en særlig teknologi til mobiltelefonen kan de fysiske butikker skræddersy tilbud til kunderne.

I fremtiden bliver det muligt at genkende kunderne på baggrund af deres mobiltelefon, når de træder ind i en butik.

Både Apple og Paypal har udviklet en teknologi, der giver de fysiske butikker nogle af de fordele, man normalt kun ser i netbutikker, skriver Politiken.

Via data fra mobiltelefonen kan butikkerne se, hvem kunderne er, og hvad de tidligere har købt. På den måde kan man som butik blandt andet skræddersy tilbud til kunderne. Ved at have flere sendestationer kan man også spore kundens vej rundt i butikken.

Apples system hedder iBeacon, og det er allerede indbygget i iOS 7-styresystemet. Apple har selv installeret det i sine amerikanske butikker og giver på den måde kunderne informationer og tilbud på deres vej rundt i butikken.

LÆS OGSÅ: Supermarked lancerer online-funktion i den fysiske butik

Læs hele artiklen på Politiken


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD