Ny teknologi gør butiksbesøget personligt
Med en særlig teknologi til mobiltelefonen kan de fysiske butikker skræddersy tilbud til kunderne.
I fremtiden bliver det muligt at genkende kunderne på baggrund af deres mobiltelefon, når de træder ind i en butik.
Både Apple og Paypal har udviklet en teknologi, der giver de fysiske butikker nogle af de fordele, man normalt kun ser i netbutikker, skriver Politiken.
Via data fra mobiltelefonen kan butikkerne se, hvem kunderne er, og hvad de tidligere har købt. På den måde kan man som butik blandt andet skræddersy tilbud til kunderne. Ved at have flere sendestationer kan man også spore kundens vej rundt i butikken.
Apples system hedder iBeacon, og det er allerede indbygget i iOS 7-styresystemet. Apple har selv installeret det i sine amerikanske butikker og giver på den måde kunderne informationer og tilbud på deres vej rundt i butikken.
LÆS OGSÅ: Supermarked lancerer online-funktion i den fysiske butik
Læs hele artiklen på PolitikenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter