Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Købet i den fysiske butik starter på nettet

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 25 April 2013 kl. 11:45 af: Freja Thorbech

De danske forbrugere undersøger ofte en vare på nettet, før de køber den i en fysisk butik, viser en ny analyse.

De danske forbrugere sætter sig ofte til tasterne og tjekker en vare på nettet, før de køber den i den fysiske butik.

I 6 ud af 10 tilfælde starter et køb i en fysisk butik på nettet, viser Dansk e-handelsanalyse fra 1. kvartal af 2013. Analysen er gennemført af Epinion for Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH), Post Danmark og Nets.

LÆS OGSÅ: Kundekrav: Online og fysiske butikker skal samarbejde

Omvendt tjekker 1-2 ud af 10 varerne i en fysisk butik, før de køber på nettet.

Tallene bekræfter en tendens til, at de danske forbrugere ønsker at handle på tværs af kanaler.

LÆS OGSÅ: Forbrugere vil handle på kryds og tværs

Flere eksperter er da også enige om, at fremtiden for detailbranchen ligger i en såkaldt cross-channel strategi.

Tag udgangspunkt i kundens rejse 

Ved en cross-channel strategi mener eksperterne, at detailbranchen skal lave en koordineret og integreret brug af flere salgskanaler. Det vil sige, at online og fysiske butikker skal spille sammen.

- Det er essentielt, at detaillisterne forstår, at der er behov for langt mere end oplevelsen nede i butikken, og at man skal tage udgangspunkt i kundens rejse og arbejde effektivt på tværs af kanalerne med en synergiskabende, sofistikeret cross channel-strategi, har Peter Paulsen, der er analysekonsulent i Retail Institute Scandinavia, tidligere udtalt.

LÆS OGSÅ: International ekspert giver danske detailkæder opskriften på succes

Også den internationale ekspert i cross-channel Jim Okamura har tidligere opfordret den danske detailbranche til at tage strategien til sig.

Og cross-channel er ikke et forbigående fænomen, men derimod noget forbrugerne forventer.

- Man kan sige, at hvor cross-channel før var en mulighed, er det nu blevet en nødvendighed, har direktør i Retail Institute Scandinavia Henning Bahr tidligere slået fast.

LÆS OGSÅ: Hvad betyder cross-channel for fremtidens detail?



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD