Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Kundekrav: Online og fysiske butikker skal samarbejde

Foto: detailfolk.dk



Friday den 7 December 2012 kl. 08:39 af: Simone Hansen

De danske forbrugere forventer, at kædernes online- og fysiske butikker er integreret, men detailbranchen halter bagefter med den service, mener analyseinstitut.

- Jamen, jeg har jo købt varen hos jer. Så må den da også kunne byttes her? Den sætning er en del ekspedienter uden tvivl blevet mødt med af kunder, der har købt en vare online, og nu står i kædens fysiske butik og vil bytte den.

Faktisk forventer over halvdelen af de danske forbrugere (58,6 procent), at de kan returnere en vare, de har købt online i samme kædes fysiske butik. Ligeledes forventer halvdelen at kunderne (53,1 procent), at man i de fysiske butikker kan spore deres onlineordre i samme kæde. Det viser undersøgelsen ' CROSS CHANNEL – Forbrugerne på tværs (2012)' fra Retail Institute Scandinavia. 

Detailbranchen lever ikke op til kundeønsker

Men detailbranchen er ikke særlig gode til at leve op til kundernes krav om Cross Channel, det mener Christian D. Sørensen, konsulent i Retail Institute Scandinavia.

- Det hjælper ikke noget, at man som detailhandelskæde stadig betragter sine salgskanaler som separate forretninger. I dag finder man uden problemer eksempler på, at den samme vare fx er på tilbud på nettet, men ikke i de fysiske butikker, eller at personalet i den fysiske butik decideret betragter kædens webshop som en konkurrent, udtaler han i forbindelse undersøgelsen. 

LÆS OGSÅ: El-giganten i konkurrence med sig selv

På baggrund af flere undersøgelser mener han, at vinderne i detailbranchen bliver de, der forstår at integrere fysisk handel med e-handel. 

– Det er en skam, at de danske kæder på den måde ikke lever op til deres kunders forventninger. Især fordi der i en koordinering af kædens forskellige kanaler ikke kun ligger en mulighed for at give kundetilfredsheden et boost. Der ligger også enorme muligheder for at optimere omsætningen og drive mersalg i at integrere sine salgs-, service- og markedsføringskanaler med en såkaldt cross channel- strategi, siger han. 

LÆS OGSÅ: International ekspert: Sådan handler dine kunder i fremtiden



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Relaterede nyheder

Nyheden har ingen relaterede nyheder

Afstemning

Hvordan endte omsætningen i første halvår? (primært specialhandel)

Markant bedre end forventet
 
En anelse bedre end forventet
 
Nogenlunde som forventet
 
Lidt ringere end forventet
 
Markant ringere end forventet
 
Ved ikke
 

Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD