Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Forbrugere vil handle på kryds og tværs

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 14 February 2013 kl. 09:42

Forbrugerne forventer, at de fysiske butikker og netbutikkerne er en samlet enhed, så de uden problemer kan handle på tværs. Det er detailhandlen nødt til at forholde sig til, mener ekspert.

De danske forbruger vil ikke længere nøjes med de fysiske butikker.

Hver fjerde forbruger tjekker priser og handler på nettet, mens de står i en fysisk butik. Det viser en ny undersøgelse, som Retail Institute Scandinavia har lavet for Berlingske Business Magasin.

LÆS OGSÅ: Opråb til detailbranchen: Indtag mobilen nu

Forbrugerne ser netbutikkerne og de fysiske butikker som en helhed. Eksempelvis forventer godt 20 procent, at de også kan e-handle via den fysiske butik, mens 45 procent gerne så, at det var muligt. Og det er noget, som de danske butikker er nødt til at forholde sig til, hvis de vil overleve.

- De danske forbrugere ser i dag de fysiske og elektroniske butikker som en helhed. Og de detailhandlere, der ikke strategisk, taktisk og praktisk forstår at indstille sig på den nye virkelighed, har ingen fremtid i detailhandelen. Det siger Henning Bahr, der er administrerende direktør i Retail Institute Scandinavia, til Berlingske Business.

LÆS OGSÅ: Derfor vælger kunder de fysiske butikker

Cross-channel er vejen frem

Hos Retail Institute Scandinavia er man ikke i tvivl om, at hvis detailforretningerne vil gøre sig forhåbninger om at overleve på et konkurrencepræget marked, er de nødt til at forholde sig til det såkaldte cross-channel. Det betyder, at de er nødt til at koordinere og integrere brugen af de forskellige salgskanaler, så kunderne får en oplevelse af, at netbutikken og den fysiske butik er en samlet enhed.

- Man kan sige, at hvor cross-channel før var en mulighed, er det nu blevet en nødvendighed, siger Henning Bahr til Berlingske Business.

(Berlingske Business)

LÆS OGSÅ: Hvad betyder cross-channel for fremtidens detail?

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD