Forbrugere vil handle på kryds og tværs
Forbrugerne forventer, at de fysiske butikker og netbutikkerne er en samlet enhed, så de uden problemer kan handle på tværs. Det er detailhandlen nødt til at forholde sig til, mener ekspert.
De danske forbruger vil ikke længere nøjes med de fysiske butikker.
Hver fjerde forbruger tjekker priser og handler på nettet, mens de står i en fysisk butik. Det viser en ny undersøgelse, som Retail Institute Scandinavia har lavet for Berlingske Business Magasin.
LÆS OGSÅ: Opråb til detailbranchen: Indtag mobilen nu
Forbrugerne ser netbutikkerne og de fysiske butikker som en helhed. Eksempelvis forventer godt 20 procent, at de også kan e-handle via den fysiske butik, mens 45 procent gerne så, at det var muligt. Og det er noget, som de danske butikker er nødt til at forholde sig til, hvis de vil overleve.
- De danske forbrugere ser i dag de fysiske og elektroniske butikker som en helhed. Og de detailhandlere, der ikke strategisk, taktisk og praktisk forstår at indstille sig på den nye virkelighed, har ingen fremtid i detailhandelen. Det siger Henning Bahr, der er administrerende direktør i Retail Institute Scandinavia, til Berlingske Business.
LÆS OGSÅ: Derfor vælger kunder de fysiske butikker
Cross-channel er vejen frem
Hos Retail Institute Scandinavia er man ikke i tvivl om, at hvis detailforretningerne vil gøre sig forhåbninger om at overleve på et konkurrencepræget marked, er de nødt til at forholde sig til det såkaldte cross-channel. Det betyder, at de er nødt til at koordinere og integrere brugen af de forskellige salgskanaler, så kunderne får en oplevelse af, at netbutikken og den fysiske butik er en samlet enhed.
- Man kan sige, at hvor cross-channel før var en mulighed, er det nu blevet en nødvendighed, siger Henning Bahr til Berlingske Business.
(Berlingske Business)
LÆS OGSÅ: Hvad betyder cross-channel for fremtidens detail?
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter