Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ny pop-up butik har hverken penge eller varelager





Tuesday den 19 May 2015 kl. 11:30 - Kilde: Retail Detail

Den asiatiske internetbutik Zalora har valgt at lave pop-up butikker, hvor kunderne kan prøve varerne, men ikke kan tage dem med hjem.

Hvis man har en netbutik, og gerne vil have flere kunder, der normalt ikke handler på nettet, kan man blive nødt til at tage alternative midler i brug. Derfor har den asiatiske kæde Zalora valgt at åbne nogle lidt specielel pop-up butikker i Hong Kong og Singapore. Det skriver Retail Detail.

Pop-up butikkerne udmærker sig ved, at kunderne ikke kan betale for tøjet i butikken. Til gengæld kan de få hjælp til at downloade Zaloras app, og bestille tøjet via den. De kan prøve udvalgte vare fra Zalora i butikkerne, men de kan ikke tage det med hjem.

- Det her er en metode, hvor Zalora kan uddanne potentielle kunder, som måske endnu ikke er komfortable med at handle online. På den måde udvider vi vores kundebase, siger administrerende direktør hos Zalora Hongkong, Cheng Xun Chua til Retail Detail.

Konceptet ser da også ud til at virke. 80% af kunderne i pop-up butikken i Hong Kong havde aldrig før handlet på Zalora hjemmeside, før de valgte at downloade appen i butikken.

LÆS OGSÅ: Bilka åbner netbutik i varehus

Læs hele artiklen på Retail Detail


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD