Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Netsupermarked i nyt millionunderskud

Foto: Osuma.dk



Tuesday den 5 May 2015 kl. 09:36 af: Freja Thorbech

Osuma.dk kæmper med underskud og negativ egenkapital, men får opbakning fra ejerne til fortsat drift.

Endnu en gang må Osmua.dk sætte to streger under et negativt resultat.

Onlinesupermarkedet kan i det netop fremlagte årsregnskab for 2014 melde om et underskud på 3,8 millioner. Det er dog en forbedring i forhold til året før, hvor underskuddet lød på 7,9 millioner kroner.

I sidste årsregnskab havde Osuma ellers spået en break-even i 2014, men især et dårligt første halvår satte en stopper for den plan. Til gengæld fremhæver ledelsen i regnskab, at andet halvår både har vist omsætningsvækst og en forbedret indtjening. 

Osuma.dk kæmper dog også fortsat med en negativ egenkapital på 15,5 millioner kroner. Noget revisoren også gør opmærksom på i regnskabet, hvor det anføres, at selskabet har mistet mere end 50 procent af anpartskpaitalen. Regnskabets godkendelse er derfor betinget af, at ejerne vil støtte op om Osuma. Og det vil de ifølge ledelsen gerne.

- Osuma.dk har realiseret betydelige underskud igennem årene, hvilket dog var forventet af ejerne. Selskabets ejere støtter fortsat stærkt op omkring Osuma.dk, og danner således grundlaget for selskabets fortsatte drift, skriver ledelsen i regnskabet.

Forventer positivt resultat i 2015

Osumas strategi bunder i et stærkt samarbejde med lokale Kvickly- og SuperBrugsen-butikker, hvorfra kunderne får leveret deres varer.

- Det unikke koncept sikrer både lokal forankring og national dækning, samt en omkostningseffektiv og kundevenlig udnyttelse af de samarbejdende butikkers know-how og faciliteter i øvrigt, skriver ledelsen i regnskabet.

Dermed har netsupermarkedet efterhånden fået opbygget et fintmasket leveringsnet over stort set hele landet, og ambitionen er at blive fuldt landsdækkende i løbet af i år. Det skal ske i samarbejde med et stigende antal Coop-butikker.

Samtidig tester netsupermarkedet i øjeblikket en click- og collect-løsning i samarbejde med Shell, der giver kunderne mulighed for at bestille varerne online til afhentning på udvalgte Shell-stationer.

LÆS OGSÅ: Netsupermarked tester nyt leveringskoncept

Alt sammen noget der bidrager til, at ledelsen forventer et positivt resultat i 2015.

LÆS OGSÅ: Netsupermarked vil udnytte data i kampen om kunderne



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD