Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Coop i stor kosmetiksatsning på nettet

Foto: Coop.dk



Wednesday den 6 May 2015 kl. 11:42 af: Freja Thorbech

Efter på kort tid at have opnået en millionomsætning vil Coop.dk udvide sin onlinesatsning på salg af kendte kosmetikmærker til lave priser.

De danske kvinder skal klikke sig til kosmetik på Coop.dk.

I hvert fald udvider dagligvaregiganten nu sin satsning på onlinesalget af kendte parfume- og kosmetikmærker til priser, der ligger 20-50 procent under specialbutikker og stormagasiners.

For otte måneder siden åbnede Skønhedsbutikken på Coop.dk. Udvalget er nu udvidet med 50 procent og består af cirka 3.000 forskellige varer. 

- Vi har på kort tid opnået en pæn million-omsætning. Vi har måned for måned udvidet vores sortiment. Og selv om vi har oplevet stor modstand fra den etablerede handel, så har vi alligevel kunnet levere de efterspurgte varer, siger kategorichef Helle Stenbak, Coop.dk/Skønhed, i en udtalelse.

Derfor gennemfører netbutikken nu sit hidtil største fremstød i de mest fremtrædende ugeblade, hvor de 1,5 millioner medlemmer af Coop tilbydes eksklusive mærkevarer med op til 50 procents rabat.

Importerer varer uden om gængse kanaler

Ideen bag Coops satsning er at importere kendte mærkevarer uden om gængse kanaler og sælge dem uden fordyrende mellemled til priser, der typisk er 20-50 procent under priserne i stormagasiner og specialbutikker i Danmark.

Kvinden i spidsen for Coops satsning, Helle Stenbak, har mange års erfaring i at sprænge traditionelle systemer. For cirka 25 år siden var hun med til at etablere butikskæden Parfume Discount, der brød stormagasinernes dominans på markedet med en helt anden og langt lavere prissætning.

- I dag er vi desværre tilbage til samme situation som dengang, hvor de fleste mærkevarer indenfor skønhedsområdet sælges uden større priskonkurrence hos ganske få udbydere i fysiske butikker. Men med de kræfter, der er i Coop, tror vi på, at vi en gang for alle kan få lavet om på det. Det bekræfter de første måneders erfaring os i, siger Helle Stenbak.

LÆS OGSÅ: Her er Danmarks mest prispopulære netbutikker



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD