Coop i stor kosmetiksatsning på nettet
Efter på kort tid at have opnået en millionomsætning vil Coop.dk udvide sin onlinesatsning på salg af kendte kosmetikmærker til lave priser.
De danske kvinder skal klikke sig til kosmetik på Coop.dk.
I hvert fald udvider dagligvaregiganten nu sin satsning på onlinesalget af kendte parfume- og kosmetikmærker til priser, der ligger 20-50 procent under specialbutikker og stormagasiners.
For otte måneder siden åbnede Skønhedsbutikken på Coop.dk. Udvalget er nu udvidet med 50 procent og består af cirka 3.000 forskellige varer.
- Vi har på kort tid opnået en pæn million-omsætning. Vi har måned for måned udvidet vores sortiment. Og selv om vi har oplevet stor modstand fra den etablerede handel, så har vi alligevel kunnet levere de efterspurgte varer, siger kategorichef Helle Stenbak, Coop.dk/Skønhed, i en udtalelse.
Derfor gennemfører netbutikken nu sit hidtil største fremstød i de mest fremtrædende ugeblade, hvor de 1,5 millioner medlemmer af Coop tilbydes eksklusive mærkevarer med op til 50 procents rabat.
Importerer varer uden om gængse kanaler
Ideen bag Coops satsning er at importere kendte mærkevarer uden om gængse kanaler og sælge dem uden fordyrende mellemled til priser, der typisk er 20-50 procent under priserne i stormagasiner og specialbutikker i Danmark.
Kvinden i spidsen for Coops satsning, Helle Stenbak, har mange års erfaring i at sprænge traditionelle systemer. For cirka 25 år siden var hun med til at etablere butikskæden Parfume Discount, der brød stormagasinernes dominans på markedet med en helt anden og langt lavere prissætning.
- I dag er vi desværre tilbage til samme situation som dengang, hvor de fleste mærkevarer indenfor skønhedsområdet sælges uden større priskonkurrence hos ganske få udbydere i fysiske butikker. Men med de kræfter, der er i Coop, tror vi på, at vi en gang for alle kan få lavet om på det. Det bekræfter de første måneders erfaring os i, siger Helle Stenbak.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter