Coop lancerer ny butik på nettet
I sin hidtil mest ambitiøse satsning på nettet vil Coop udfordre giganterne inden for kosmetik, hårpleje og skønhedsprodukter.
Nu forsøger Coop at skabe et nyt skønhedsmekka på nettet.
Det sker med etablering af ny onlinebutik under coop.dk, hvor man vil tilbyde danske forbrugere kendte mærkevarer til markant lavere tilbudspriser, end der er på markedet i dag. Dermed satser Coop på at udfordre giganterne inden for kosmetik, hårpleje og skønhedsprodukter.
- I dag sælges de fleste mærkevarer indenfor skønhedsområdet uden større priskonkurrence hos ganske få udbydere i fysiske butikker. Det vil vi lave om på, siger kategorichef hos coop.dk, Helle Stenbak, i en udtalelse.
Satsningen er Coops mest ambitiøse på nettet hidtil og er en del af dagligvarekoncernens strategi om at fordoble omsætningen på nettet, der i dag ligger på et trecifret millionbeløb. Tidligere i år introducerede dagligvaregiganten et nyt setup på webshoppen, hvor én samlet butik blev til seks specialiserede butikker inden for haveliv, legetøj, cykler, babyer, vin og bolig, og nu tilføjes altså coop.dk/skønhed.
Satser på større udvalg og lavere priser
Coop forsøge at erobre markedet med den nye skønhedsbutik ved at tilbyde markant lavere priser end i de fysiske butikker og et større vareudvalg i sortimentet for de udvalgte mærker end i de fleste netbaserede butikker.
Coop.dk/skønhed vil fra starten have 1.700 varer, men sortimentet vil blive udvidet løbende.
Ligesom i Coops andre webshops kan kunderne bestille skønhedsprodukterne til click & collect – det vil sige afhentning i de 700 Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og LokalBrugsen butikker, hvor de også kan returnere dem.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter