Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Cykelkæde frygter ikke Coops netsatsning

Foto: Coop.dk



Sunday den 15 June 2014 kl. 10:20 af: Freja Thorbech

På trods af Coops melding om stor succes på onlinesalg af cykler, mærker Danmarks største kæde af cykelforretninger ikke noget til Coops satsning.

Hos Danmarks største kæde af cykelforretninger Fri BikeShop frygter man ikke Coops nye store satsning på salg af cykler online.

For nyligt meldte Coop ud, at man med en ny satsning på nettet, vil sælge cykler fra en separat netbutik. Allerede efter kort tid kunne dagligvaregiganten melde om en stigning i online cykelsalget på 300 procent.

LÆS OGSÅ: Coop.dk har tredoblet salget af cykler

Det er dog ikke noget, der bekymrer kædedirektør i Fri Bikeshop, Morten Kold.

- Vi taler til et lidt andet segment end Coop. Vi taler til nogen, som gerne vil ofre lidt mere for en cykel, siger han og understreger, at det ikke vil påvirke Fri Bikeshop, at Coop går mere intensivt ind i cykelsalget online.

- De har hele tiden været i markedet og solgt cykler af en kvalitet, som de synes er den rigtige i forhold til deres kunder, så hvis de flytter noget af deres salg fra fysiske butikker og over på nettet i stedet på, så kan det give rigtig god mening for dem, siger Morten Kold til detailfolk.dk.

Fri Bikeshop har haft en stor stigning i onlinesalget, men det er stadig det fysiske salg, der udgør størstedelen af kædens salg.

- Vi har en del fremgang i salget på nettet, men vi kommer også fra et udgangspunkt, der er tæt på nul, forklarer Morten Kold.

Kunder efterspørger kvalitet og service

Fri Bikeshop oplever, at danskerne er villige til at ligge lidt ekstra penge for at få en bedre kvalitet og ordentlig service, når der skal investeres i en ny cykel.

- Vi ser faktisk en stigning i en efterspørgsel efter en højere kvalitet og en højere grad af service, hvor folk rigtig gerne vil se, føle, røre og ikke mindst prøve cyklerne, inden de køber dem, siger Morten Kold.

Sidste år blev der solgt godt 450.000 cykler i Danmark, når man tager både fag og ikke fagbranchens salg med. Det er en nedgang på 100.000 solgte cykler om året siden de gyldne år før finanskrisen i 2007 og 2008.

Hos Fri Bikeshop har man ikke mærket nedgangen, og det er der en god grund til, mener kædedirektøren.

- Vi har brugt lang tid på at lave kundeinterview med fokusgrupper for at høre, hvad det reelt er, forbrugerne gerne vil have. Og så har vi indrettet vores butikker derefter. Vi har uddannet vores personale i de nye produkter, der er kommet ind, og det kan vi mærke, at folk taget godt i mod, siger Morten Kold til detailfolk.dk.

Fri Bikeshop er en frivillig kæde med 79 butikker rundt om i landet.

LÆS OGSÅ: Her er detailhandlens vindere og tabere



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD