Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ny bog vil give detailhandlen cross channel-opskrifter

Foto: crosschannel.dk



Tuesday den 6 May 2014 kl. 05:40 af: Freja Thorbech

Med en ny bog forsøger to eksperter at komme med et bud på, hvordan detailhandlen skal gribe cross channel-udfordringen an.

Mange taler om det, men hvordan er det nu lige, at man kommer i gang med cross channel.

Det forsøger en ny bog nu at komme med svaret på.

- Vi oplever, at der er mange, der har taget beslutningen om at gå cross channel på et strategisk plan, men når de så skal til at gå i gang, bliver de overraskede over, hvor svært det er. Det kræver en helt anden tankegang. Man skal arbejde ud fra forbrugernes synsvinkel og ikke fra en intern synsvinkel, hvor man arbejder meget i siloer, siger trendforsker og adm. direktør i pej Gruppen, Louise Byg Kongsholm, til detailfolk.dk.

Hun har sammen med Martin Frederiksen, der er digital ekspert og CTO hos Klean, skrevet bogen "Cross channel. Fremtidens detailhandel – fuld integration eller pengene tilbage". Her forsøger de at give en bud på, hvordan man som detailhandler ruster sig til dagens detailhandel, der er i den grad er præget af forbrugere, der shopper på tværs af online og offline kanaler.

Konkrete råd fra cases

Første del af bogen om den nye virkelighed, som detailhandlere i dag står overfor. Mange detailhandlere er klar over, at man er nødt til at følge med, men de løber undervejs ind i lavpraktiske problemer som loyalitets- og gavekort, der ikke virker på tværs af kanaler eller priser, der ikke stemmer overens online og offline, forklarer Louise Byg Kongsholm.

Derfor har forfatterne også inkluderet en lang række cases fra detailhandlere som blandt andre Bilka, Matas og Kop & Kande.

- Vi har snakket med nogle af dem, der står midt i moradset, og har blandt andet spurgt dem om fem konkrete råd, som de gerne vil give videre til andre, forklarer hun.

Målgruppen er detailfolk på begge sider af online- og offlinegrænsen. Både dem, der har et klassisk detailudgangspunkt og dem, der kommer fra it-verdenen. De to forfattere kommer netop også med hver deres afsæt, og det betyder, at de har kunne tage udgangspunkt i begge sider, forklarer Louise Byg Kongsholm.

- Det er en klassisk detail-forretningstankegang, der skal mødes med en digital verden. De har hver deres måde at kommunikere på. Men vores argument er, at det er lige meget, hvilken verden man kommer fra. Det handler i bund og grund om godt købmandsskab og om at få solgt nogle varer, siger hun.

Bogen skal leve videre online

Til bogen hører også hjemmesiden www.crosschannel.dk.

- Når man skriver en bog om cross channel, er man også nødt til selv at være det, siger Louise Byg Kongsholm og griner.

Hun understreger, at ideen med sitet er, at bogen skal leve videre online.

- Bøger bliver meget hurtigt forældede, så vi skal have et sted, hvor vi kan blive ved med at skrive og komme med gode ideer, nye cases og fede ideer, siger trendforskeren til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Cross channel giver både muligheder og udfordringer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD