Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Cross channel-satsning har øget Imercos omsætning

Foto: detailfolk.dk



Friday den 28 February 2014 kl. 14:41 af: Freja Thorbech

Mindre end tre måneder efter Imerco kastede sig over en ny cross channel-strategi har kæden øget sin onlineomsætning med 92 procent.

Det har kunne betale sig for Imerco at satse på cross channel.

Isenkræmmerkæden ønskede at omstille sig fra at være en traditionel detailhandler til at blive en cross channel-kæde, der giver kunderne en sammenhængende oplevelse på on- og offline kanaler.

Derfor udskiftede kæden sin online løsning og omstillede sin organisation til et cross channel-fokus, og det har nu givet pote.

På mindre end tre måneder har Imerco oplevet 92 procents stigning i omsætningen på webshoppen samt en stigning i konverteringsraten på 110 procent. Det skriver webdanmark.com, der har sparret med Imerco om processen, i en pressemeddelelse.

Kun første fase i processen

Allerede i efteråret løftede adm. direktør Frederik Brønnum over for detailfolk.dk sløret for, at Imerco ville satse langt mere på cross channel.

- Vi tror på, at dem, der kan kombinere de fysiske butikker og onlinetilstedeværelsen, er dem, der vinder i fremtiden. Vi ser rigtig mange forbrugere, der søger online, men så køber varerne i de fysiske butikker, men derfor er vi stadig nødsaget til at være til stede online, så det satser og investerer vi meget i, sagde Frederik Brønnum dengang til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Kundeklub er afsættet til fremtidens Imerco

Og det er altså den satsning, som kæden nu kan høste de første resultater af.

Lanceringen af det nye Imerco.dk var den første fase i en proces hen imod at sikre kunderne en god og helstøbt købsoplevelse, uanset kanal.

- For virksomheder, der som Imerco, har et højt cross-channel ambitionsniveau, men gerne vil omstille sig inden for kort tid, har vi designet en faseinddelt udviklingsproces. At indføre best-practice cross-channel principper kræver grundigt forarbejde, væsentlige ressourcer og tid til løbende tilpasning af forretningen. For mange virksomheder giver det derfor rigtig god mening at starte ud med at få lagt et solidt fundament, både forretningsstrategisk og teknisk, som man inden for kort tid kan se resultaterne af, og først herefter begynde at bygge på med nye tiltag, siger Kasper Holst, der er CEO og partner i webdanmark.com.

LÆS OGSÅ: Imerco melder om fremgang trods underskud



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD