Cross channel-satsning har øget Imercos omsætning
Mindre end tre måneder efter Imerco kastede sig over en ny cross channel-strategi har kæden øget sin onlineomsætning med 92 procent.
Det har kunne betale sig for Imerco at satse på cross channel.
Isenkræmmerkæden ønskede at omstille sig fra at være en traditionel detailhandler til at blive en cross channel-kæde, der giver kunderne en sammenhængende oplevelse på on- og offline kanaler.
Derfor udskiftede kæden sin online løsning og omstillede sin organisation til et cross channel-fokus, og det har nu givet pote.
På mindre end tre måneder har Imerco oplevet 92 procents stigning i omsætningen på webshoppen samt en stigning i konverteringsraten på 110 procent. Det skriver webdanmark.com, der har sparret med Imerco om processen, i en pressemeddelelse.
Kun første fase i processen
Allerede i efteråret løftede adm. direktør Frederik Brønnum over for detailfolk.dk sløret for, at Imerco ville satse langt mere på cross channel.
- Vi tror på, at dem, der kan kombinere de fysiske butikker og onlinetilstedeværelsen, er dem, der vinder i fremtiden. Vi ser rigtig mange forbrugere, der søger online, men så køber varerne i de fysiske butikker, men derfor er vi stadig nødsaget til at være til stede online, så det satser og investerer vi meget i, sagde Frederik Brønnum dengang til detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Kundeklub er afsættet til fremtidens Imerco
Og det er altså den satsning, som kæden nu kan høste de første resultater af.
Lanceringen af det nye Imerco.dk var den første fase i en proces hen imod at sikre kunderne en god og helstøbt købsoplevelse, uanset kanal.
- For virksomheder, der som Imerco, har et højt cross-channel ambitionsniveau, men gerne vil omstille sig inden for kort tid, har vi designet en faseinddelt udviklingsproces. At indføre best-practice cross-channel principper kræver grundigt forarbejde, væsentlige ressourcer og tid til løbende tilpasning af forretningen. For mange virksomheder giver det derfor rigtig god mening at starte ud med at få lagt et solidt fundament, både forretningsstrategisk og teknisk, som man inden for kort tid kan se resultaterne af, og først herefter begynde at bygge på med nye tiltag, siger Kasper Holst, der er CEO og partner i webdanmark.com.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter