Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Kundeklub er afsættet til fremtidens Imerco

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 9 October 2013 kl. 14:20 af: Freja Thorbech

Med en million medlemmer i kundeklubben, en massiv online tilstedeværelse og et opdateret butiksnetværk, gør Imerco sig klar til fremtiden.

En loyal kundeskare, onlinetilstedeværelse og de helt rigtige butikker på de helt rigtige steder. Det er nogle af nøgleordene for de store forandringer, der finder sted i Imerco i øjeblikket.

Isenkræmmerkædens kundeklub Imerco+ har netop rundet en million medlemmer. Og ifølge adm. direktør Frederik Brønnum er der en god grund til, at kunderne melder sig ind.

LÆS OGSÅ: Imercos kundeklub runder en million medlemmer

- Vi har en simpel struktur som er til at overskue. Du får point, som du kan bruge til køb. Der er ikke noget, der er skjult. Der er ingen hemmelige ordninger bagved eller nogen men’er og hvis’er. Det er meget overskueligt og simpelt, siger han til detailfolk.dk.

Men medlemmerne skal have mere end bare gode tilbud, slår direktøren fast.

- Vi arbejder meget på at udvikle kundeklubben i øjeblikket, så den kommer mere i retning af en decideret loyalitetsklub, siger Frederik Brønnum og fortæller, at man fornyligt har forsøgt sig med at tilbyde et slotsophold på Kokkedal Slot til en fordelagtig pris til medlemmerne.

- Vi kigger på forskellige muligheder for partnerskabet i øjeblikket. På den måde giver vi vores medlemmer nogle specielle oplevelser, hvor de kan få rabat andre steder ved at være medlem hos os. Vi er ved at teste nogle ting af for at se, hvad der virker, forklarer Frederik Brønnum.

Ny webshop på vej

Den adm. direktør håber på, at kundeklubben på sigt kan blive endnu større.

- Kan vi nå et medlemskort per husstand i Danmark, er vi rigtig godt tilfredse, men der er også et stykke vej endnu, siger han med et grin.

Men kundeklubben er blot en del af de mange projekter, som isenkræmmerkæden har gang i for tiden.

- Vi har været igennem en fantastisk udvikling i gennem det sidste års tid. Vi har fået lagt en klar strategi for, hvor det er, Imerco bevæger sig hen. Vi er utrolig aggressive på butiksrenoveringer, flytninger og nyåbninger og vi er rigtig aggressive online, fortæller Frederik Brønnum.

Den aggressivitet kommer blandt andet til udtryk ved en massiv onlinetilstedeværelse. Senere på året præsenterer Imerco sin nye webshop, som kæden har store forhåbninger til.

- Vi tror på, at dem, der kan kombinere de fysiske butikker og onlinetilstedeværelsen, er dem, der vinder i fremtiden. Vi ser rigtig mange forbrugere, der søger online, men så køber varerne i de fysiske butikker, men derfor er vi stadig nødsaget til at være til stede online, så det satser og investerer vi meget i, siger Frederik Brønnum.

Arbejder med placeringer

Også de fysiske butikker får en overhaling. Imerco har i dag 151 butikker.

- Vi arbejder virkelig med vores fysiske butiksnetværk. Vi går ind og vurderer vores butikker én for én. Skal den renoveres, eller skal vi finde en bedre placering? Der har vi gang i ti projekter i år og 30 til næste år. Det gælder både nyåbninger, renoveringer og flytninger, forklarer Frederik Brønnum.

Og netop flytningerne er centrale. Imercos butikker skal ligge centralt på gågader og i butikscentre rundt om i landet.

- Placering betyder alt. Specielt i disse tider, hvor kampen om kunderne er større end nogensinde. Der er det virkelig vigtigt at ligge de rigtige steder, så det arbejder vi meget på netop nu, siger Frederik Brønnum til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Isenkræmmerkæde opruster



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD