Kundeklub er afsættet til fremtidens Imerco
Med en million medlemmer i kundeklubben, en massiv online tilstedeværelse og et opdateret butiksnetværk, gør Imerco sig klar til fremtiden.
En loyal kundeskare, onlinetilstedeværelse og de helt rigtige butikker på de helt rigtige steder. Det er nogle af nøgleordene for de store forandringer, der finder sted i Imerco i øjeblikket.
Isenkræmmerkædens kundeklub Imerco+ har netop rundet en million medlemmer. Og ifølge adm. direktør Frederik Brønnum er der en god grund til, at kunderne melder sig ind.
LÆS OGSÅ: Imercos kundeklub runder en million medlemmer
- Vi har en simpel struktur som er til at overskue. Du får point, som du kan bruge til køb. Der er ikke noget, der er skjult. Der er ingen hemmelige ordninger bagved eller nogen men’er og hvis’er. Det er meget overskueligt og simpelt, siger han til detailfolk.dk.
Men medlemmerne skal have mere end bare gode tilbud, slår direktøren fast.
- Vi arbejder meget på at udvikle kundeklubben i øjeblikket, så den kommer mere i retning af en decideret loyalitetsklub, siger Frederik Brønnum og fortæller, at man fornyligt har forsøgt sig med at tilbyde et slotsophold på Kokkedal Slot til en fordelagtig pris til medlemmerne.
- Vi kigger på forskellige muligheder for partnerskabet i øjeblikket. På den måde giver vi vores medlemmer nogle specielle oplevelser, hvor de kan få rabat andre steder ved at være medlem hos os. Vi er ved at teste nogle ting af for at se, hvad der virker, forklarer Frederik Brønnum.
Ny webshop på vej
Den adm. direktør håber på, at kundeklubben på sigt kan blive endnu større.
- Kan vi nå et medlemskort per husstand i Danmark, er vi rigtig godt tilfredse, men der er også et stykke vej endnu, siger han med et grin.
Men kundeklubben er blot en del af de mange projekter, som isenkræmmerkæden har gang i for tiden.
- Vi har været igennem en fantastisk udvikling i gennem det sidste års tid. Vi har fået lagt en klar strategi for, hvor det er, Imerco bevæger sig hen. Vi er utrolig aggressive på butiksrenoveringer, flytninger og nyåbninger og vi er rigtig aggressive online, fortæller Frederik Brønnum.
Den aggressivitet kommer blandt andet til udtryk ved en massiv onlinetilstedeværelse. Senere på året præsenterer Imerco sin nye webshop, som kæden har store forhåbninger til.
- Vi tror på, at dem, der kan kombinere de fysiske butikker og onlinetilstedeværelsen, er dem, der vinder i fremtiden. Vi ser rigtig mange forbrugere, der søger online, men så køber varerne i de fysiske butikker, men derfor er vi stadig nødsaget til at være til stede online, så det satser og investerer vi meget i, siger Frederik Brønnum.
Arbejder med placeringer
Også de fysiske butikker får en overhaling. Imerco har i dag 151 butikker.
- Vi arbejder virkelig med vores fysiske butiksnetværk. Vi går ind og vurderer vores butikker én for én. Skal den renoveres, eller skal vi finde en bedre placering? Der har vi gang i ti projekter i år og 30 til næste år. Det gælder både nyåbninger, renoveringer og flytninger, forklarer Frederik Brønnum.
Og netop flytningerne er centrale. Imercos butikker skal ligge centralt på gågader og i butikscentre rundt om i landet.
- Placering betyder alt. Specielt i disse tider, hvor kampen om kunderne er større end nogensinde. Der er det virkelig vigtigt at ligge de rigtige steder, så det arbejder vi meget på netop nu, siger Frederik Brønnum til detailfolk.dk.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter