Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Isenkræmmerkæde ser lyst på fremtiden

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 7 March 2013 kl. 11:18 af: Freja Thorbech

På trods af et stort underskud i det netop fremlagte regnskab er ledelsen i isenkræmmerkæden Imerco optimistiske. 

Der skal mere end et dårligt regnskab til at slå Imerco ud.

I isenkræmmerkæden ser både adm. direktør Frederik Brønnum og bestyrelsesformanden Mikael Goldschmidt lyst på fremtiden, selvom Imerco i sidste uge fremlagde et regnskab med røde tal på bundlinjen.

- Imerco’s regnskab er påvirket af nogle engangsomkostninger i året der gik. Blandt andet har den nye ledelse, der tiltrådte efter regnskabets afslutning, CEO Frederik Brønnum, foretaget nogle hensættelser og nedskrivninger, som trækker ned. Vi glæder os imidlertid over, at Imerco realiserede betydelige positive pengestrømme fra driften, siger bestyrelsesformand Mikael Goldschmidt til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Isenkræmmerkæde har kæmpe underskud

Frederik Brønnum overtog i oktober posten som adm. direktør efter Villy Gravengaard, og bestyrelsesformand Mikael Goldschmidt glæder sig over, at den nye ledelse med ham i spidsen allerede har forbedret driftsresultatet for det igangværende regnskabsår.

- Alt i alt er jeg er rimelig fortrøstningsfuld - også på den korte bane. På den lange bane har vi mange, gode muligheder, for vi er den bedst positionerede og kapitaliserede, landsdækkende kæde i branchen, siger han.

Nye tiltag og kundeklub skal vinde markedsandele

Imerco har i løbet af det sidste år vundet markedsandele fra konkurrenter på et ellers svært marked, og den udvikling vil kæden forsøge at fortsætte.

Det vil man blandt andet forsøge ved fortsat at give danskerne gode tilbud på isenkram og ved at lancere nye og anderledes markedsføringstiltag.

- Og vigtigst, så vil sourcing af egne varer direkte fra vores store netværk af fabrikker i Europa og Fjernøsten blive implementeret fuldt ud. Vi er nået langt siden i sommer, hvor processen for alvor blev sat i bevægelse, og når vi er i mål vil bruttoavance også stige markant. De første effekter kommer i år, forklarer Mikael Goldschmidt.

Også kundeklubben Imerco+ skal spille en rolle i forhold til at styrke Imercos position på det danske isenkræmmermarked. Klubben har mere end 750.000 medlemmer og er en af Danmarks største af sin slags.

LÆS OGSÅ: Isenkræmmers kundeklub runder en halv million medlemmer

- Vi vil gerne henvende os på en mere intelligent, relevant og meningsfuld måde til vores kunder. Jeg tror på, at der er et stort potentiale ved at lære vores kunder bedre at kende, og forventer at Imerco+ bliver en meget vigtig del af Imerco’s kommunikationsplatform, forklarer adm. direktør Frederik Brønnum.

Serviceniveauet skal i top

Og kunderne kan også forvente, at der sker noget nyt ude i de enkelte butikker i den nærmeste fremtid.

- Vi barsler med nogle tiltag til opgradering af butiksindretning og -oplevelse. Jeg vil gerne gøre vores butikker endnu mere spændende at besøge, og i første omgang vil vi teste nogle nye koncepter af i udvalgte butikker. Hvis koncepterne virker, som vi tror og håber, vil de blive gjort landsdækkende, forklarer Frederik Brønnum.

Han sigter samtidig efter, at Imerco skal give den bedste service i branchen. Og det er netop på butiks- og serviceoplevelsen, at direktøren mener, at Imerco kan forbedre sig mest.

LÆS OGSÅ: Service på alle platforme er vejen til topplacering

- I USA findes der et par kæder, der ligner Imerco, og som - på trods af at de opererer i verdens hårdeste detailmarkedet med Amazon.com, Bed Bath & Beyond, og Walmart som konkurrenter - har stor succes. Særligt kæden Williams Sonoma kan vi lære noget af, siger han til detailfolk.dk.

Imerco blev i 2007 omdannet til en kapitalkæde, da Mikael Goldschmidt købte sig ind med en ejerandel på i dag 83 procent. Kæden er Danmarks største isenkræmmerkæde med 151 egne butikker fordelt over hele landet.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD