Meny og Lidl stikker til hinanden i Facebook-fejde
De to dagligvarekæder er stødt sammen på Facebook, efter Lidl kækt forsøgte at blande sig i Menys nye priskoncept.
Med kække statusopdateringer på Facebook er Lidl gået i kødet på Meny.
Tidligere på sommeren lancerede Meny konceptet Discount Match, der skal garantere, at prisen på en række varer altid er mindst lige så lav som hos konkurrenterne Netto og Rema 1000.
Det fik Lidl Danmark til at blande sig med et opslag på Facebook, hvor discountkæden spurgte, om de ikke også kunne blive del af konceptet.
- Vi hører, at I matcher prisen på 500 af Nettos og Rema 1000s varer. Det, synes vi, er fantastisk, men må vi ikke også være med? Vi har trods alt de bedste priser ifølge Politikens Discountpristjek 2017, skrev Lidl på Facebook.
Lidl skruer op for drilleriet
I et modopslag takker Meny for interessen og forklarer efterfølgende, at man udover de lave priser også fokuserer på at tilbyde kunderne “kvalitet”, “service” og et “bredt sortiment.”
Det fik Lidl til at poste et billede af en stige med teksten:
- Hvorfor har jeres kunder en stige med, når de køber ind? Det er, fordi jeres priser er så høje.
Til TV2 siger kædedirektøren i Meny, Kenneth Pedersen, at vittigheden nok ikke bliver gengældt.
- Vi er ikke sarte. Det er hyggeligt, vi kan drille hinanden lidt i branchen. Men vi melder os ikke ind i kapløbet om at lave vittigheder. De er bedre til gamle vittigheder end os, siger han til TV2.
LÆS OGSÅ: Lidl skriver rørende sang til følgerne på Facebook
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter