Så mange følgere har supermarkederne på Facebook
Se listen over, hvilke dagligvarekæder der har flest Facebook-følgere.
Facebook er det mest populære sociale medie i Danmark. Og derfor giver det også mening, at dagligvarerkæderne investerer ressourcer i at være tilstede netop der.
Særligt en kæde har mange følgere. Det er SuperBrugsen. Med 213.817 følgere er SuperBrugsen den dagligvarekæde med flest følgere. Det skriver Søndagsavisen.
Avisen har gennemgået 11 supermarkedskæder, som er tilstede i Danmark. Til sammen har de næsten 1,3 millioner følgere på Facebook.
- I sidste ende handler det om kroner og øre og om at få kunder i butikken. Det har ikke været billigt at få så mange følgere, så der er ingen tvivl om, at supermarkederne bruger en del penge og energi på det her, siger partner i rådgivningsvirksomheden Socialemedier.dk, Jesper Holm, til Søndagsavisen.
Dagligvarekædernes følgere på Facebook:
- SuperBrugsen 213.817
- Lidl Danmark 198.289
- Netto 187.535
- Bilka 171.509
- Føtex 101.524
- Kvickly 89.194
- Meny 85.684
- Fakta 73.771
- Rema 1000 68.711
- Irma 53.377
- Spar 14.930
- Dagli’Brugsen 14.786
KILDE: Opgørelsen er lavet den 24. april 2017. Kiwi og Aldi er ikke med, da de ikke har en landsdækkende Facebookside.
LÆS OGSÅ: Facebook har fået licens til betalinger
Læs hele artiklen på Dansk SupermarkedFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter