Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

IDEmøbler sender live-indsamling fra en sofa via Facebook

Det er den mangeårige Red Barnet-ambassadør og tv-vært Camilla Ottesen der skal stå for 12-timers indsamlingen.
Foto: PR-foto



Thursday den 11 May 2017 kl. 10:34 af: Dennis Clausager

En kendis-vært, en sofa og 125.000 Facebook-følgere indgår som elementer i en anderledes 12 timers indsamling til fordel for en velgørende organisation.

Hvor der de seneste par år har været talt meget om crowd-funding, lancerer IDEmøbler nu konceptet ”couch-funding” til fordel for Red Barnet, hvor en noget anderledes indsamling skal indsamle penge til dårligt stillede børn. Det skriver kæden i pressemeddelelse.

Danmarkshistoriens længste indsamlingsshow

Det bliver tv-værten Camilla Ottesen, der i et tolv timers indsamlingsshow, vil låse sig selv fast til en sofa i en IDEmøbler-butik til fordel for dårligt stillede børn. Hele forløbet sendes live på Facebook, hvor seerne med likes og delinger kan øge møbelkædens donation til Red Barnet, vinde præmier og samtidig forsøde tv-værtens ophold i sofaen.

IDEmøbler vil i eksperimentet invitere deres Facebook-følgerne med til det længste indsamlingsshow i danmarkshistorien, der samtidig skal gøre danskerne klogere på forholdene for dårligt stillede børn herhjemme og ude i verden.

125.000 følgere får aktiv rolle

Den populære tv-vært får under opholdet i sofaen besøg af eksperter og repræsentanter fra Red Barnet, men det bliver ikke et indsamlingsshow i traditionel forstand, forklarer organisationen.

- Vi er glade for IDEmøblers spændende og anderledes indsamlingsshow, hvor følgerne med deres engagement i udsendelsen er med til at hjælpe de børn i Danmark og resten af verden, der har allermest brug for det, siger generalsekretær for Red Barnet, Jonas Keiding Lindholm.

Hos IDEmøbler ser man det som en god mulighed for at involvere deres 125.000 følgere på Facebook, der derigennem også bliver en del af bidraget til Red Barnet.

- Vi har mange engagerede følgere, som nu på en underholdende måde kan blive klogere på vilkårene for dårligt stillede børn. Vi giver dem ikke et traditionelt tv-show, men en udsendelse udviklet specielt til dem og platformen, siger Martin Hallund, der er kædedirektør IDEmøbler.

Mangeårig ambassadør

Den populære tv-vært glæder sig til at prøve et nyt format i den gode sags tjeneste. De mange timer i sofaen lyder måske ikke i sig selv som en særlig stor udfordring, men under liveudsendelsen vil tv-vært Camilla Ottesen ikke have adgang til nogle fornødenheder, og hun er dermed i Facebook-brugernes hænder. Gennem likes og delinger af udsendelsen øger seerne IDEmøblers samlede donation til Red Barnet, og samtidig udløser seernes involvering forskellige goder til værtinden.

- Det er jo noget af en dagvagt, jeg kommer på. Men det gør jeg gerne for denne sag. Og så bliver det spændende at se, hvordan følgerne kan være med til at forme udsendelsen, siger Camilla Ottesen, der har været ambassadør for Red Barnet i over 15 år.

Netop brugernes engagement er en vigtig del af eksperimentet, da de i store dele af udsendelsen hjælper Camilla Ottesen med underholdningen. De får sågar mulighed for at komme ind og spise middag med værtinden.

Gennem hele udsendelsen vil seerne kunne vinde samtlige møbler, de kan se på skærmen. Det sker ved private donationer til Red Barnet. Følgernes like af udsendelsen udløser 1 krone fra IDEmøbler til organisationen, mens en deling takseres til 25 kroner.

Camilla Ottesen indtager sofaen på Gammel Kongevej i København V d. 16. maj klokken 10 og tolv timer frem.

LÆS OGSÅ: Indsamling betaler speciel bøde for butiksejer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD