IDEmøbler sender live-indsamling fra en sofa via Facebook
En kendis-vært, en sofa og 125.000 Facebook-følgere indgår som elementer i en anderledes 12 timers indsamling til fordel for en velgørende organisation.
Hvor der de seneste par år har været talt meget om crowd-funding, lancerer IDEmøbler nu konceptet ”couch-funding” til fordel for Red Barnet, hvor en noget anderledes indsamling skal indsamle penge til dårligt stillede børn. Det skriver kæden i pressemeddelelse.
Danmarkshistoriens længste indsamlingsshow
Det bliver tv-værten Camilla Ottesen, der i et tolv timers indsamlingsshow, vil låse sig selv fast til en sofa i en IDEmøbler-butik til fordel for dårligt stillede børn. Hele forløbet sendes live på Facebook, hvor seerne med likes og delinger kan øge møbelkædens donation til Red Barnet, vinde præmier og samtidig forsøde tv-værtens ophold i sofaen.
IDEmøbler vil i eksperimentet invitere deres Facebook-følgerne med til det længste indsamlingsshow i danmarkshistorien, der samtidig skal gøre danskerne klogere på forholdene for dårligt stillede børn herhjemme og ude i verden.
125.000 følgere får aktiv rolle
Den populære tv-vært får under opholdet i sofaen besøg af eksperter og repræsentanter fra Red Barnet, men det bliver ikke et indsamlingsshow i traditionel forstand, forklarer organisationen.
- Vi er glade for IDEmøblers spændende og anderledes indsamlingsshow, hvor følgerne med deres engagement i udsendelsen er med til at hjælpe de børn i Danmark og resten af verden, der har allermest brug for det, siger generalsekretær for Red Barnet, Jonas Keiding Lindholm.
Hos IDEmøbler ser man det som en god mulighed for at involvere deres 125.000 følgere på Facebook, der derigennem også bliver en del af bidraget til Red Barnet.
- Vi har mange engagerede følgere, som nu på en underholdende måde kan blive klogere på vilkårene for dårligt stillede børn. Vi giver dem ikke et traditionelt tv-show, men en udsendelse udviklet specielt til dem og platformen, siger Martin Hallund, der er kædedirektør IDEmøbler.
Mangeårig ambassadør
Den populære tv-vært glæder sig til at prøve et nyt format i den gode sags tjeneste. De mange timer i sofaen lyder måske ikke i sig selv som en særlig stor udfordring, men under liveudsendelsen vil tv-vært Camilla Ottesen ikke have adgang til nogle fornødenheder, og hun er dermed i Facebook-brugernes hænder. Gennem likes og delinger af udsendelsen øger seerne IDEmøblers samlede donation til Red Barnet, og samtidig udløser seernes involvering forskellige goder til værtinden.
- Det er jo noget af en dagvagt, jeg kommer på. Men det gør jeg gerne for denne sag. Og så bliver det spændende at se, hvordan følgerne kan være med til at forme udsendelsen, siger Camilla Ottesen, der har været ambassadør for Red Barnet i over 15 år.
Netop brugernes engagement er en vigtig del af eksperimentet, da de i store dele af udsendelsen hjælper Camilla Ottesen med underholdningen. De får sågar mulighed for at komme ind og spise middag med værtinden.
Gennem hele udsendelsen vil seerne kunne vinde samtlige møbler, de kan se på skærmen. Det sker ved private donationer til Red Barnet. Følgernes like af udsendelsen udløser 1 krone fra IDEmøbler til organisationen, mens en deling takseres til 25 kroner.
Camilla Ottesen indtager sofaen på Gammel Kongevej i København V d. 16. maj klokken 10 og tolv timer frem.
LÆS OGSÅ: Indsamling betaler speciel bøde for butiksejer
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter