Lidl 10 år i Danmark: Derfor er vi en succes
- Fremtidsudsigterne for yderligere vækst ser lovende ud, vurderer Lidl, som kun ser én ting, der forhindrer kæden i at åbne mange flere butikker.
Det går godt og bedre og bedre for Lidl i Danmark.
Sådan konkluderer den tyske dagligvarekæde, som i disse dage fejrer 10-års jubilæum i Danmark. 10 år, hvor Lidl ifølge kæden selv ’i høj grad har udfordret og ændret danskernes syn på klassisk discount'.
De seneste tre år har den danske del af dagligvarekæden leveret overskud, og Lidl forventer på baggrund af de foreløbige tal, at kædens optur fortsætter i indeværende regnskabsår.
- Det går rigtig godt for os her i Danmark. Kunderne har taget vores koncept til sig, og vi har formået at holde en god vækst hen over årene. Samtidig har vi investeret 3,7 milliarder kroner i nye tiltag og skabt mere end 2.250 arbejdspladser, fortæller Finn Tang, administrerende direktør i Lidl Danmark.
- Fremtidsudsigterne for yderligere vækst ser lovende ud, og der er ingen tvivl om, at vi ønsker at ekspandere endnu mere i Danmark. Der er faktisk kun en enkelt faktor, der forhindrer os i at åbne mange flere butikker, og det er udfordringen med at finde de rigtige beliggenheder. Organisatorisk og økonomisk er vi gearet til vækst.
LÆS OGSÅ: Dansk Lidl-butik den eneste af sin slags i Europa
Succeser kopieres af andre
I 2012 var Lidl den første discountkæde i Danmark, der introducerede friskbagt brød og kager i butikkerne. Introduktionen af bake-off blev så stor en succes, at mange af branchens andre aktører fulgte efter.
- Da vi rykkede ind i Danmark, havde Lidl allerede stor succes i mange andre europæiske lande. Derfor var de første butikker indrettet efter det koncept, som vi vidste, virkede internationalt: Brede gange, korte bagbånd ved kasselinjen og ikke mindst et stort udvalg af vores egne mærker, som er en meget væsentlig del af vores DNA, forklarer den administrerende direktør i Lidl Danmark i en pressemeddelelse.
29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 98 dagligvarebutikker og flere end 2.250 medarbejdere i Danmark.
Med næsten 10.000 butikker i 26 europæiske lande er Lidl blandt Europas førende dagligvarekæder.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter