Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Dagens retail-ligning: VM = UX+UI IRL"

- Stine Grubbe, Rådgiver og Foredragsholder
Læs bloggen her

Lidl 10 år i Danmark: Derfor er vi en succes

Foto: detailfolk.dk



Onsdag den 30 september 2015 kl. 08:37 af: Søren Duran Duus - 0

- Fremtidsudsigterne for yderligere vækst ser lovende ud, vurderer Lidl, som kun ser én ting, der forhindrer kæden i at åbne mange flere butikker.

Det går godt og bedre og bedre for Lidl i Danmark.

Sådan konkluderer den tyske dagligvarekæde, som i disse dage fejrer 10-års jubilæum i Danmark. 10 år, hvor Lidl ifølge kæden selv ’i høj grad har udfordret og ændret danskernes syn på klassisk discount'.

De seneste tre år har den danske del af dagligvarekæden leveret overskud, og Lidl forventer på baggrund af de foreløbige tal, at kædens optur fortsætter i indeværende regnskabsår.

- Det går rigtig godt for os her i Danmark. Kunderne har taget vores koncept til sig, og vi har formået at holde en god vækst hen over årene. Samtidig har vi investeret 3,7 milliarder kroner i nye tiltag og skabt mere end 2.250 arbejdspladser, fortæller Finn Tang, administrerende direktør i Lidl Danmark.

- Fremtidsudsigterne for yderligere vækst ser lovende ud, og der er ingen tvivl om, at vi ønsker at ekspandere endnu mere i Danmark. Der er faktisk kun en enkelt faktor, der forhindrer os i at åbne mange flere butikker, og det er udfordringen med at finde de rigtige beliggenheder. Organisatorisk og økonomisk er vi gearet til vækst.

LÆS OGSÅ: Dansk Lidl-butik den eneste af sin slags i Europa

Succeser kopieres af andre

I 2012 var Lidl den første discountkæde i Danmark, der introducerede friskbagt brød og kager i butikkerne. Introduktionen af bake-off blev så stor en succes, at mange af branchens andre aktører fulgte efter.

- Da vi rykkede ind i Danmark, havde Lidl allerede stor succes i mange andre europæiske lande. Derfor var de første butikker indrettet efter det koncept, som vi vidste, virkede internationalt: Brede gange, korte bagbånd ved kasselinjen og ikke mindst et stort udvalg af vores egne mærker, som er en meget væsentlig del af vores DNA, forklarer den administrerende direktør i Lidl Danmark i en pressemeddelelse.

29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 98 dagligvarebutikker og flere end 2.250 medarbejdere i Danmark.

Med næsten 10.000 butikker i 26 europæiske lande er Lidl blandt Europas førende dagligvarekæder.

LÆS OGSÅ: Ny strategi: Lidl betaler kunder for at handle



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD