Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kan fremtidens parkering hjælpe butikkerne?"

- Martin Michael Frederiksen, It-ekspert og foredragsholder
Læs bloggen her

Lidl satte løgnedetektor på kritisk kunde

Foto: Lidl



Onsdag den 13 maj 2015 kl. 11:28 af: Lise Møller Schilder - 1

En kunde, der kaldte Lidls varer for tysk skidt, fik lov til at gentage sine udtalelse med løgnedetekter på. Se hvad der skete her.

Det blev for meget for Lidl's chefer i Sverige, da en meget kritisk kunde kaldte kædens varer for tysk skidt på Facebook.

Lidl besluttede derfor for at invitere kunden på en seksretters menu, som kun var tilberedt med Lidls varer. Derefter kunne kunden vinde 100.000 svenske kroner, hvis han stadig mente, at det var noget tysk skidt. Han skulle dog afgive sin holdning med løgnedetektor på.

Afhøring i to timer

Lidl havde i den forbindelse fløjet den amerikanske ekspert i løgnedetektor-test, Bonnie Lee, ind. Kunden, ved navn Berra, måtte derfor sidde til to timers afhøring efter måltidet, da han stadig hævdede, at det var noget tysk skidt. Men han kunne ikke bestå prøven.

- Jeg indrømmer, at jeg forsøgte at narre maskinen, men de havde jo givet et bud på 100.000 svenske kroner. Nu kan jeg til gengæld godt indrømme, at det faktisk var meget godt, siger Berra.

Spørgsmålet er så, om Lidl havde givet ham pengene og vist seancen på Youtube, hvis Berra rent faktisk havde bestået løgnedetektoren og stadig syntes, at det var noget tysk skidt. Det mener kommunikationschef i Lidl, Caroline Forsshéll dog, at Lidl havde.

- Målet med Lidl's koncept er at overbevise kritikere om den høje kvalitet af produkterne. Vi ville have vist filmen med Berra, hvad end han kunne lide maden eller ej. Det er en del af vores strategi at turde tage chancer og dermed skabe troværdighed, siger Caroline Forsshéll.

 

LÆS OGSÅ: Lidl åbner pop-up gourmet restaurant



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (1) har kommenteret



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Hoeg


18-05-2015 16:24

I honorerer jo det at være kritisk bare for at være kritisk som forbruger! 100.000 kr så skal jeg nok være mere kritisk! totalt useriøst at opmuntre til " at tomme tønder buldrer mest". nok til at JEG ikke sætter mine ben mere i Lidl
Og så derudover at sælge reklame - jeg skal vælge sushi billeder for overhovedet at sende denne mail = for useriøst!

 

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD