Lidl satte løgnedetektor på kritisk kunde
En kunde, der kaldte Lidls varer for tysk skidt, fik lov til at gentage sine udtalelse med løgnedetekter på. Se hvad der skete her.
Det blev for meget for Lidl's chefer i Sverige, da en meget kritisk kunde kaldte kædens varer for tysk skidt på Facebook.
Lidl besluttede derfor for at invitere kunden på en seksretters menu, som kun var tilberedt med Lidls varer. Derefter kunne kunden vinde 100.000 svenske kroner, hvis han stadig mente, at det var noget tysk skidt. Han skulle dog afgive sin holdning med løgnedetektor på.
Afhøring i to timer
Lidl havde i den forbindelse fløjet den amerikanske ekspert i løgnedetektor-test, Bonnie Lee, ind. Kunden, ved navn Berra, måtte derfor sidde til to timers afhøring efter måltidet, da han stadig hævdede, at det var noget tysk skidt. Men han kunne ikke bestå prøven.
- Jeg indrømmer, at jeg forsøgte at narre maskinen, men de havde jo givet et bud på 100.000 svenske kroner. Nu kan jeg til gengæld godt indrømme, at det faktisk var meget godt, siger Berra.
Spørgsmålet er så, om Lidl havde givet ham pengene og vist seancen på Youtube, hvis Berra rent faktisk havde bestået løgnedetektoren og stadig syntes, at det var noget tysk skidt. Det mener kommunikationschef i Lidl, Caroline Forsshéll dog, at Lidl havde.
- Målet med Lidl's koncept er at overbevise kritikere om den høje kvalitet af produkterne. Vi ville have vist filmen med Berra, hvad end han kunne lide maden eller ej. Det er en del af vores strategi at turde tage chancer og dermed skabe troværdighed, siger Caroline Forsshéll.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter