Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Lidl lancerer nyt fitness-koncept

Foto: Lidl



Friday den 13 March 2015 kl. 10:24 af: Lise Møller Schilder

Nye strategier vælter frem hos supermarkedskæderne. Nu præsenterer Lidl et koncept, som kæden kalder Lidl Fit.

Der er benhård kamp blandt supermarkedskæderne. Lidl skyder derfor et nyt initiativ i gang, som går under navnet Lidl Fit. Det sker i løbet af denne uge, skriver kæden i en pressemeddelelse.

- Det nye initiativ er en del af Lidl’s strategi om at positionere sig stærkere i Danmark ved at udfordre resten af dagligvaremarkedet på en lang række parametre, står der i pressemeddelelsen. 

Det betyder, at Lidl har valgt at fokusere på sundhedsbølgen. Lidl ønsker nemlig i endnu højere grad at appelere til kvinder mellem 25 og 50 år.

- Vi ved, at mange danskere gerne vil leve lidt sundere, men har svært ved at få det passet ind i en travl hverdag. Derfor er ambitionen med Lidl fit at vise danskerne, at det hverken behøver at være besværligt, tidskrævende eller dyrt at leve sundt, siger Lidls administrerende direktør Finn Tang i pressemeddelelsen.

Opskrifter og video

En del af konceptet består i, at den personlige træner, kostvejleder og kogebogsforfatter Birgitte Nymann laver opskrifter til Lidl. Men ikke nok med det, så laver hun også en række træningsvideoer, der skal passes ind i Lidls nye livsstilsunivers. 

- Der er ingen tvivl om, at supermarkederne har en kæmpe indflydelse på, hvad vi kommer i indkøbskurven. Og jeg er glad for, at Lidl tager det ansvar alvorligt. For mig at se, giver det rigtig god mening at sætte ind her, og jeg håber, at danskerne vil tage godt imod tiltaget. En ting er, at en fitness-kæde vil give gode råd til kost og motion, men at en dagligvarekæde gør det, har vi ikke set før, siger Birgitte Nymann i pressemeddelelsen.

Fitnesstøj med triatlon-helt

Og der bliver ikke sparet på noget i Lidls univers. For kunderne bliver ikke kun tilbudt opskrifter og videoer. De kommer også til at kunne købe fitness-tøj i supermarkedet.

Ansigtet for den nye serie af sportstøj, som Lidl lancerer under kædens eget mærke Crivit, kommer til at være triatleten Camilla Pedersen. Hun blev i januar kåret som årets sportsnavn, fordi hun i 2013 overvandt en alvorlig træningsulykke og senere kæmpede sig tilbage som verdensetter på triatlonscenen.

- Vi er selvfølgelig stolte over, at en af Danmarks mest anerkendte og beundrede atleter har takket ja til at være ansigtet udadtil for vores sportsmærke Crivit. Selvom Camillas hverdag som elitesportsudøver ligger langt fra mange almindelige danskeres hverdag, er hun en enorm inspiration, siger Finn Tang i pressemeddelelsen. 

LÆS OGSÅ: Føtex starter nyt koncept for kunder på farten



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD