Coop på vej med nyt hemmeligt detailkoncept
Et nyt kapitel i dansk detailhandel. Sådan betegner Coop selv det koncept, som koncernen er på vej med, men fortsat er meget hemmelighedsfuld omkring.
Coop er på vej med et nyt butikskoncept, der udspringer af dagligvarekoncernens madmanifest.
Det fremgår af en række jobopslag, som Coop har sendt ud via Jobindex.
- Omkring 1. marts åbner Coop dørene op for et helt nyt butikskoncept på en yderst central placering i København. Det sker som et led i Coops madmanifest, hvor vi har en vision om at sætte det gode måltid, den gode vare, og de gode madvalg på dagsordenen i Danmark. Butikken vil sætte nye standarder for nytænkning i fødevarebutikker i Danmark - og vil nok blive landets mest profilerede madbutik, skriver Coop blandt andet i følgeteksten til de mange jobopslag.
Detailfolk.dk har rettet henvendelse til Coop, men her er informationsdirektør Jens Juul Nielsen meget fåmælt.
- Jeg kan bekræfte, at vi er på vej med et nyt projekt centralt i København, men vi vil først fortælle mere om, hvad det går ud på, når vi kommer nærmere åbningen, siger han.
Kaffe, bake-off og sandwich på menuen
Af de mange jobopslag, som detailfolk.dk har læst, fremgår det, at Coop blandt andet søger kassemedarbejdere, kaffebars-ansvarlige, bakeoff-medarbejdere, der både skal stå for produktion af bakeoff-brød og sandwich, en salgsassistent med fokus på frugt og grønt/mejeri samt deltidsmedarbejdere til blandt andet en delikatesse-afdeling.
Og de nye medarbejdere kan efter jobopslagene at dømme godt se frem til, at de bliver del af noget banebrydende.
- Vi har travlt og skal bruge en række medarbejdere til at skabe et nyt kapitel i dansk detailhandel, skriver Coop blandt andet.
Og hverdagen for de nye medarbejdere ser heller ikke ud til at blive som på enhver anden detailarbejdsplads. Læser man, hvad Coop kan tilbyde de nye medarbejdere, lyder det blandt andet:
- En arbejdsplads, hvor der kommer til at ske rigtig mange anderledes- og sjove tiltag, der vil præsentere det bedste af Coops madvarer for den danske befolkning.
Af jobopslagene fremgår det, at det nye koncept slår dørene op omkring første marts, og Jens Juul Nielsen bekræfter over for detailfolk.dk, at det bliver først på foråret, at danskerne kan stifte bekendtskab med det nye koncept.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter