Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Her er Coops madmanifest

Foto: detailfolk.dk



Coops madmanifest

Madmanifestet indeholder seks løfter:

1. Vi vil sætte mere smag på hverdagen

2. Vi vil gøre det sundere at leve nemt

3. Vi vil give flere gode madoplevelser

4. Vi vil vide, hvad vi spiser

5. Vi vil gøre økologi til hvermandseje

6. Vi vil give lokale råvarer en hovedrolle.

Wednesday den 2 July 2014 kl. 11:23 af: Freja Thorbech

Det er seks løfter, der tilsammen udgør det madmanifest, som Coop vil revolutionere dansk dagligvarehandel med.

Coop har præsenteret det madmanifest, der skal realisere dagligvaregigantens visioner om en bedre madkultur.

- Vi vil forandre dansk dagligvarehandel og forbedre danskernes daglige madoplevelser, sagde food-direktør Jens Visholm i forbindelse med lanceringen af Coops planer i begyndelsen af juni.

LÆS OGSÅ: Ny ambitiøs plan: Sådan vil Coop skabe dagligvarerevolution

Det konkrete manifest består af seks løfter, der skal sikre, at Coop får sat det gode måltid, den gode vare, og de gode valg på dagsordenen (se faktaboks). De handler blandt andet om, at sætte mere smag på hverdagen, give flere gode madoplevelser og give lokale råvarer en hovedrolle.

Løfterne er skabt med udgangspunkt i 10.000 input fra medarbejdere, leverandører og meningsdannere.

Kan ikke skabe revolution alene

Madmanifestet er en del af det initiativ, som dagligvaregiganten kalder Coop & Co. Navnet signalerer en bevidsthed om, at Coop ikke kan revolutionere dansk dagligvarehandel alene.

Coop & Co. er derfor en invitation til Coops medlemmer, kunder, leverandører og interesseorganisationer om at sætte en ny dagsorden, hvor kvalitet, nydelse og samvær omkring måltidet får en lidt større plads i hverdagen.

Selv vil Coop sætte flere nye varer med respekt for god madkvalitet på hylderne i butikkerne. Helt konkret frigiver dagligvarekoncernen 25 procent af sortimentet til fornyelse og vækst. Det svarer til 10 milliarder kroner årligt. Over de næste år planlægger Coop at lancere 500 nye produkter med fokus på god smag til fair priser.

LÆS OGSÅ: Ny Coop-strategi vil gøre op med vanetænkning



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD