Her er Coops madmanifest
Coops madmanifest
Madmanifestet indeholder seks løfter:
1. Vi vil sætte mere smag på hverdagen
2. Vi vil gøre det sundere at leve nemt
3. Vi vil give flere gode madoplevelser
4. Vi vil vide, hvad vi spiser
5. Vi vil gøre økologi til hvermandseje
6. Vi vil give lokale råvarer en hovedrolle.
Det er seks løfter, der tilsammen udgør det madmanifest, som Coop vil revolutionere dansk dagligvarehandel med.
Coop har præsenteret det madmanifest, der skal realisere dagligvaregigantens visioner om en bedre madkultur.
- Vi vil forandre dansk dagligvarehandel og forbedre danskernes daglige madoplevelser, sagde food-direktør Jens Visholm i forbindelse med lanceringen af Coops planer i begyndelsen af juni.
LÆS OGSÅ: Ny ambitiøs plan: Sådan vil Coop skabe dagligvarerevolution
Det konkrete manifest består af seks løfter, der skal sikre, at Coop får sat det gode måltid, den gode vare, og de gode valg på dagsordenen (se faktaboks). De handler blandt andet om, at sætte mere smag på hverdagen, give flere gode madoplevelser og give lokale råvarer en hovedrolle.
Løfterne er skabt med udgangspunkt i 10.000 input fra medarbejdere, leverandører og meningsdannere.
Kan ikke skabe revolution alene
Madmanifestet er en del af det initiativ, som dagligvaregiganten kalder Coop & Co. Navnet signalerer en bevidsthed om, at Coop ikke kan revolutionere dansk dagligvarehandel alene.
Coop & Co. er derfor en invitation til Coops medlemmer, kunder, leverandører og interesseorganisationer om at sætte en ny dagsorden, hvor kvalitet, nydelse og samvær omkring måltidet får en lidt større plads i hverdagen.
Selv vil Coop sætte flere nye varer med respekt for god madkvalitet på hylderne i butikkerne. Helt konkret frigiver dagligvarekoncernen 25 procent af sortimentet til fornyelse og vækst. Det svarer til 10 milliarder kroner årligt. Over de næste år planlægger Coop at lancere 500 nye produkter med fokus på god smag til fair priser.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter