SuperBrugsen fordobler salg af lokale varer
Dagligvarekæden fordoblede sidste år salget af lokale varer til 50 millioner kroner og forventer en fordobling igen i år.
SuperBrugsens sats på lokale varer har vist sig at være en succes.
Kæden kan melde om en fordobling af salget af de lokalt producerede varer i 2013 til godt 50 millioner kroner. Succesen kan også måles direkte på bundlinjen, hvor overskuddet i 2013 blev mere end fordoblet fra 71 millioner kroner til 159 millioner kroner.
Coop-kæden forventer igen i år en fordobling i salget af de lokale varer til 100 millioner kroner.
- Tallene viser, at danskerne vil andet og mere end discount. Der er et voksende behov for nærhed og for lokal forankring som en modreaktion på den ensrettede, industrielle handel, som har præget de seneste år, siger siger kædedirektør i SuperBrugsen, Kenneth Pedersen, i en udtalelse.
Nyt koncept sikrer fremgangen
En anden forklaring på fremgangen er kædens nye Koncept 15, der handler om at gøre det lidt enklere, lidt billigere, lidt mere lækkert – og lidt mere lokalt at handle i SuperBrugsen. I løbet af de seneste halvandet år er 50 af kædens 220 butikker blevet ombygget til det, og yderligere 50 kommer til i år.
- Vi kommer til at arbejde endnu mere med stærkere lokal forankring, hvor den enkelte butik i endnu højere grad kan tilpasse sit vareudvalg efter kunderne i lokalområdet, siger Kenneth Pedersen.
LÆS OGSÅ: SuperBrugsen sætter med nyt fremstød fokus på kvalitet
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter