SuperBrugsen har vendt skuden
SuperBrugsen har i år oplevet en fremgang, som kædens direktør betegner som historisk.
SuperBrugsen ser nu ud til at kunne stå imod den discountbølge, der ellers er væltet ind over det danske dagligvaremarked de seneste år.
Kæden har i løbet af årets første otte måneder oplevet en meget markant fremgang, skriver Coop i en pressemeddelelse.
Efter nogle år med faldende indtjening, omsætning og markedsandele, kan SuperBrugsen nu melde om, at skuden er vendt og igen sejler i den rigtige retning. Antallet af kunder er øget med 10 procent, omsætningen er vokset med seks procent og indtjeningen er mere end fordoblet til 164 millioner kroner i forhold til samme periode året før.
- Jeg tror, at vi har nået loftet for, hvor meget discount kan udgøre af danskernes indkøb af dagligvarer. Ellers ville vi ikke have realiseret en fremgang af denne historiske dimension, som vi har i år, siger kædedirektør i SuperBrugsen, Michael Løve, i pressemeddelelsen.
Tre ændringer har gjort udfaldet
Michael Løve fortæller, at kæden i løbet af det seneste år har ændret sin praksis på tre områder. Man har sat priserne ned, gjort det nemmere at handle samt gjort det mere inspirerende med varetyper, som ikke kan fås i discountsupermarkederne.
- Det har vi gjort ud fra den tanke, at forbrugerne egentlig helst vil gøre deres indkøb i et supermarked, hvor de kan handle færdig, opleve et større udvalg og prisforskellen er minimal, siger Michael Løve.
SuperBrugsen har 230 butikker på det danske marked.
LÆS OGSÅ: Uventet interesse for designklassikere i SuperBrugsen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter