Coop indgår nyt ambitiøst partnerskab
Med et nyt samarbejde med et nordjysk kystfiskerlaug håber Coop at kunne være med til at udvikle et af Danmarks største mærker inden for fisk.
Coop har indgået et samarbejde med Thorupstrand Kystfiskerlaug.
Dagligvarekoncernen har med det nye samarbejde en vision om at skabe en unik mærkevare inden for frisk fisk, der på sigt skal udvikle sig til at blive et af Danmarks største mærker. Coop håber, at samarbejdet med det nordjyske kystfiskerlaug kan skabe et nyt fyrtårn blandt dagligvarekoncernens leverandører på linje med Thise Mejeri, der på 20 år er gået fra en omsætning på omkring 10 millioner kroner til over 500 millioner kroner.
Thorupstrand Kystfiskerlaug består af omkring 20 familier, der er gået sammen i et kooperativt selskab. Deres både ligger ikke i havn, men trækkes op på stranden, og de opererer derfor med et ekstremt lavt energiforbrug, fordi fiskerlejet et placeret tæt på fiskepladserne på havet.
- Værdierne matcher Coops perfekt, og vi ser derfor stort potentiale i at udvikle samarbejdet, som en del af vores nye madagenda, hvor vi ønsker at fremelske mange nye leverandører og skifte 25 procent af vores sortiment ud med nye, unikke varer, siger kategorigruppechef Esben Meier fra Coop i en udtalelse.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter