Coop sænker priserne på økologi med 1 milliard
Coop vil fordoble salget af økologiske ved at sænke priserne med 1 milliard kroner. Se her, hvilke varer der falder mest i pris.
Dagligvarekoncernen Coop lancerede i sommer et ’madminifest’, der blandt andet har et stort fokus op økologi. Nu fortæller Coop mere detaljeret, hvordan planen skal realiseres.
Det skriver Berlingske.
Coops mål er at fordoble salget af økologiske varer i løbet af de næste fem år fra fem milliarder kroner til ti milliarder kroner. For at nå det mål sænker Coop priserne på økologiske varer med 1 milliard kroner frem mod 2020.
- Når vi spørger kunderne, siger 40 procent, at de helt klart vil købe flere økologiske varer, hvis priserne er lavere. Derfor går vi ud og sætter priserne ned for at prøve at booste omsætningen, siger Coops food-direktør, Jens Visholm, til Berlingske.
Prisfaldet gælder for alle Coops kæder, Kvickly, SuperBrugsen, Dagli'Brugsen, Irma og Fakta. Pisfaldet vil blive implementeret løbende, og der vil gå noget tid, før det fulde prisfald er gennemført, men allerede nu er priserne på frugt og grønt faldet markant.
Her er top 3 over de produkter, der falder mest:
- Økologiske æbler i pose falder 33 procent fra 24 til 16 kroner
- Økologiske appelsiner falder 21 procent fra 24 til 19 kroner
- Økologiske kartofter 1,5 kilo falder 30 procent fra 17 til 12 kroner
LÆS OGSÅ: Ø-mærket fylder 25 år
Læs hele artiklen på Berlingske BusinessFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter