Coop satser massivt på ny strategi
Opdateret den 05/03-2015 kl. 09.55: Detailfolk.dk præciserer, at de enkelte Coop-kæder fortsat vil have egen profil, markedsføring og bureau.
Der skal samling på sagerne, og derfor har Coop valgt at lave én fælles brand-strategi på tværs af alle sine fem kæder.
Coop forsøger sig nu med at brande udvalgte produkter og områder på tværs af kæder. Hver kæde vil dog fortsat have have sin egen profil, markedsføring og bureau. Det skriver Coop i en pressemeddelelse.
- Vi vil i den kommende tid skærpe vores branding af Coop på tværs af alle vores fem kæder, for at fremme vores madmanifest, Sammen om Bedre Mad, der handler om at udvikle madkulturen i Danmark, siger koncernmarketingchef Carina Neergaard med ansvaret for corporate branding i Coop i pressemeddelelsen.
Samarbejde om brand
Coop råder over butikkerne Superbrugsen, DagligBrugsen, Kvickly, Fakta og Irma. Og det er altså disse fem kæder, som nu får en fælles brandstrategi.
Det bliver reklamebureauerne Robert/Boisen & Like-minded og RelationshusetGekko, der skal sætte strøm til Coops brand.
De skal derfor stå for den corporate branding af medlemsprogrammet for de 1,5 million medlemmer og markedsføringen af koncernens egne varemærker, Änglamark, Smag Forskellen og C.
Paradigmeskifte i branchen
I RelationshusetGekko glæder man sig til at komme i gang, netop fordi man mener, at der blæser nye vinde i branchen.
- Vi oplever i øjeblikket et paradigmeskifte i branchen, hvor fremtiden kommer til at handle om mere integreret kommunikation og mere nærværende kundeoplevelser. Med Coop’s næsten 700.000 følgere på de sociale medier, 1,5 mio. medlemmer og en daglig eksponering i deres butikker overfor 40 procent af danskerne, har de samtidig en perfekt platform for kommunikation med kunderne, forklarer Jan Køhler, der er partner i RelationshusetGekko.
Samarbejdet er indgået for en treårig periode, og de første projekter er allerede under udvikling og vil kunne opleves i løbet af de kommende måneder.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter