Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Coop satser massivt på ny strategi

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 4 March 2015 kl. 10:30 af: Lise Møller Schilder

Opdateret den 05/03-2015 kl. 09.55: Detailfolk.dk præciserer, at de enkelte Coop-kæder fortsat vil have egen profil, markedsføring og bureau.

Der skal samling på sagerne, og derfor har Coop valgt at lave én fælles brand-strategi på tværs af alle sine fem kæder.

Coop forsøger sig nu med at brande udvalgte produkter og områder på tværs af kæder. Hver kæde vil dog fortsat have have sin egen profil, markedsføring og bureau. Det skriver Coop i en pressemeddelelse.

- Vi vil i den kommende tid skærpe vores branding af Coop på tværs af alle vores fem kæder, for at fremme vores madmanifest, Sammen om Bedre Mad, der handler om at udvikle madkulturen i Danmark, siger koncernmarketingchef Carina Neergaard med ansvaret for corporate branding i Coop i pressemeddelelsen.

Samarbejde om brand

Coop råder over butikkerne Superbrugsen, DagligBrugsen, Kvickly, Fakta og Irma. Og det er altså disse fem kæder, som nu får en fælles brandstrategi.

Det bliver reklamebureauerne Robert/Boisen & Like-minded og RelationshusetGekko, der skal sætte strøm til Coops brand.

De skal derfor stå for den corporate branding af medlemsprogrammet for de 1,5 million medlemmer og markedsføringen af koncernens egne varemærker, Änglamark, Smag Forskellen og C.

Paradigmeskifte i branchen

I RelationshusetGekko glæder man sig til at komme i gang, netop fordi man mener, at der blæser nye vinde i branchen.

- Vi oplever i øjeblikket et paradigmeskifte i branchen, hvor fremtiden kommer til at handle om mere integreret kommunikation og mere nærværende kundeoplevelser. Med Coop’s næsten 700.000 følgere på de sociale medier, 1,5 mio. medlemmer og en daglig eksponering i deres butikker overfor 40 procent af danskerne, har de samtidig en perfekt platform for kommunikation med kunderne, forklarer Jan Køhler, der er partner i RelationshusetGekko. 

Samarbejdet er indgået for en treårig periode, og de første projekter er allerede under udvikling og vil kunne opleves i løbet af de kommende måneder.

LÆS OGSÅ: Coop på vej med nyt hemmeligt detailkoncep



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD