Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Dagens retail-ligning: VM = UX+UI IRL"

- Stine Grubbe, Rådgiver og Foredragsholder
Læs bloggen her

Kunder springer på Lidls nye koncept

Foto: detailfolk.dk



Torsdag den 19 marts 2015 kl. 05:50 af: Freja Thorbech - 0

En uge efter lanceringen, er der allerede stor opbakning til Lidls nye fitness-koncept på Facebook.

Mere end 3.500 følgere på Facebook og 5.000 visninger af en video fra motionsguru Birgitte Nymann.

Det er de første resultater en uges tid efter, at Lidl lancerede sit nye koncept Lidl Fit.

LÆS OGSÅ: Lidl lancerer nyt fitness-koncept

Discountkæden vil med Lidl Fit vise danskerne, at det ikke behøver at være besværligt, tidskrævende eller dyrt at leve sundt. Et af omdrejningspunkterne er netop Facebook-siden, der er kommet rigtig godt fra start.

- Der er blevet taget rigtig godt imod. Folk er meget positive og aktive på siden. Vi kan tydeligt se, at vi har ramt noget, som optager folk og det indhold vi lægger op, synes de er relevant, , siger kommunikationschef i Lidl Danmark Rikke Brandes til detailfolk.dk.

På Facebook-siden vil Lidl blandt andet dele opskrifter og træningsvideoer fra den personlige træner, kostvejleder og kogebogsforfatter Birgitte Nymann. Den første blev lagt på tirsdag og havde onsdag eftermiddag allerede mere end 5.000 visninger.

- I kommentarerne er folk rigtig positive og spørger eksempelvis ind til, hvor kan man købe videoerne henne, men det er jo altså ganske gratis indhold, som Lidl stiller til rådighed, forklarer Rikke Brandes.

Har annoncepenge til gode

Lidl har i forvejen en Facebook-side med mere end 153.000 følgere, hvor kæden blandt andet deler produkter og tilbud samt svarer på spørgsmål om eksempelvis åbningstider. Lidl Fit har dog et helt andet udgangspunkt med sundhed som omdrejningspunkt, og hos Lidl var man derfor spændt på at se, hvad det kunne bringe med sig af følgere og tilbagemeldinger.

Kæden havde sat en portion penge af til annoncering, som man ofte er nødt til på Facebook for at komme bredt nok ud med sit budskab.

- De er slet ikke kommet i spil endnu, som vi ellers havde forventet, at de skulle. Indtil nu har det været en ren organisk vækst. Folk har fundet os ved hjælp af Facebook-venner eller ved at se det i butikken, på vores hjemmeside eller i vores tilbudsavis, så på den måde er det gået over al forventning, fortæller Rikke Brandes.

Hun forklarer, at man nu ser tiden an til den organiske vækst aftager, inden man bringer annoncepengene i spil for at ramme målgruppen af de 25-50-årige kvinder, som det nye koncept hovedsagligt appellerer til.

Lidl åbnede de første butikker i Danmark i 2005 og har i dag 97 butikker rundt om i landet.

LÆS OGSÅ: Lidl i storstilet betalingssatsning



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD