Kendis skal lære danskerne om grøn reklameordning
En ny kampagne med en tv-kendis som animeret frontfigur skal danskerne lære at finde de gode tilbud og reducere papirforbruget til reklamer.
Finn Nørbygaard skal i en ny kampagne fra FK Distribution lære danskerne om reklameordningen NejTak+.
Med NejTak+ kan man skræddersy bunken af reklamer, der lander i postkassen og vælge kun at få dem, der har interesse.
Det er samtidig med til at mindske papirforbruget til reklamer, da den gennemsnitlige husstand med NejTak+ går fra at modtage 25 tilbudsaviser om ugen til kun at modtage cirka syv. Der skal således trykkes i gennemsnit 70 procent færre reklamer per husstand.
- Danskerne er glade for tilbudsaviser. Men mange vil gerne skåne miljøet og spare de reklamer, man ikke læser. Det ønske har vi lyttet til, og vi håber, at den nye kampagne med Finn Nørbygaard i spidsen vil gøre endnu flere opmærksomme på NejTak+, siger Lasse Ingemann Brodt, der er salgsdirektør i FK Distribution A/S, i en udtalelse.
Joker med sin egen økonomi
Omdrejningspunktet for kampagnen er et animeret univers, hvor Finn Nørbygaard med skæve vinkler og humor rådgiver danskerne om at tilmelde sig NejTak+.
- Jeg har ikke noget imod, at der bliver joket med min noget trælse økonomiske oplevelse. NejTak+ er en god løsning for miljøet og tilbudsglade danskerne, og hvis jeg kan hjælpe med at få budskabet ud på en både humoristisk og troværdig måde, gør jeg gerne det. Fx ved at understrege værdien af gode tilbud, når husholdningsbudgettet strammer til, siger Finn Nørbygard.
NejTak+ har allerede bred tilslutning blandt detailbutikkerne, der støtter op om at give forbrugerne større valgfrihed til gavn for både miljøet og omsætningen i butikkerne.
LÆS OGSÅ: Ekspert: Flere 'nej takkere' kan tvinge detailhandlen til nytænkning
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter