Her er supermarkedet med de mest loyale kunder i 2013
De danske dagligvarekunder var sidste år loyale over for særligt et supermarked, viser en undersøgelse.
De mest loyale dagligvarekunder handlede i 2013 hos Irma.
Det viser resultaterne fra undersøgelsen BrancheIndex Dagligvarer 2013 fra firmaet Loyalty Group, der har bedt 3.900 kunder vurdere deres dagligvarekæde.
Her topper Irma listen over supermarkeder med de mest loyale kunder med et indeksresultat på 74. Der er hele 16 indekspoint ned til Rema 1000 på andenpladsen, mens Fakta ligger helt i bunden af listen med 39 indekspoint.
- Undersøgelsen understreger og bekræfter den trend, man også ser i en række andre lande: nutidens kunder til tages alvorligt og påvirkes i større grad af "bløde" værdier som hjælpsomhed og personlig imødekommenhed fremfor "hårde værdier" som priser og vareudvalg, siger Paul Aas, som er seniorkonsulent i Loyalty Group og har mange år erfaring fra detailhandlen.
Prioriterer kundeservice
Hos Irma er kædedirektør Jesper Uggerhøj ikke i tvivl om, hvorfor kæden topper listen.
- En af de vigtigste årsager til at vi har de mest loyale kunder er, at vi prioriterer god kundeservice som en central del af vores forretningskoncept. Vi har klare retningslinjer for, hvordan yder en god service og har udpeget ambassadører, som skal få kundeservicekulturen til at leve ude i butikkerne, siger han i en udtalelse.
Og Irma er da også tidligere blevet placeret helt i top, når kunderne har skulle vurdere serviceniveauet i de danske supermarkeder.
LÆS OGSÅ: Her er supermarkedet med den bedste service
Andenplads på trods af discountstatus
Også hos andenpladsindehaveren REMA 1000 er man glad for undersøgelsens resultater, der viser, at en discountkæde også kan være med i toppen, når det handler om loyale kunder.
Modsat de fleste andre discountkæder, er hver enkelt REMA 1000 butik drevet af en selvstændig købmand. Og det er en af årsagerne til, at REMA 1000 er så højt rangeret på forbrugernes liste over dagligvarekæder, de gerne vil være loyale over for, mener den adm. direktør Henrik Burkal.
- Når man er selvstændig købmand, ved man, at ens levebrød hænger sammen med, at der er kunder i butikken. Vi har en masse fantastiske købmænd og medarbejdere, som brænder for at drive dagligvarebutik, og som derfor gerne går den ekstra runde i butikken for at gøre kundens oplevelse god, siger han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter