Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Her er supermarkedet med de mest loyale kunder i 2013

Foto: detailfolk.dk



Mandag den 6 januar 2014 kl. 14:23 af: Freja Thorbech - 0

De danske dagligvarekunder var sidste år loyale over for særligt et supermarked, viser en undersøgelse.

De mest loyale dagligvarekunder handlede i 2013 hos Irma.

Det viser resultaterne fra undersøgelsen BrancheIndex Dagligvarer 2013 fra firmaet Loyalty Group, der har bedt 3.900 kunder vurdere deres dagligvarekæde.

Her topper Irma listen over supermarkeder med de mest loyale kunder med et indeksresultat på 74. Der er hele 16 indekspoint ned til Rema 1000 på andenpladsen, mens Fakta ligger helt i bunden af listen med 39 indekspoint.

- Undersøgelsen understreger og bekræfter den trend, man også ser i en række andre lande: nutidens kunder til tages alvorligt og påvirkes i større grad af "bløde" værdier som hjælpsomhed og personlig imødekommenhed fremfor "hårde værdier" som priser og vareudvalg, siger Paul Aas, som er seniorkonsulent i Loyalty Group og har mange år erfaring fra detailhandlen.

Prioriterer kundeservice

Hos Irma er kædedirektør Jesper Uggerhøj ikke i tvivl om, hvorfor kæden topper listen.

- En af de vigtigste årsager til at vi har de mest loyale kunder er, at vi prioriterer god kundeservice som en central del af vores forretningskoncept. Vi har klare retningslinjer for, hvordan yder en god service og har udpeget ambassadører, som skal få kundeservicekulturen til at leve ude i butikkerne, siger han i en udtalelse.

Og Irma er da også tidligere blevet placeret helt i top, når kunderne har skulle vurdere serviceniveauet i de danske supermarkeder. 

LÆS OGSÅ: Her er supermarkedet med den bedste service

Andenplads på trods af discountstatus

Også hos andenpladsindehaveren REMA 1000 er man glad for undersøgelsens resultater, der viser, at en discountkæde også kan være med i toppen, når det handler om loyale kunder. 

Modsat de fleste andre discountkæder, er hver enkelt REMA 1000 butik drevet af en selvstændig købmand. Og det er en af årsagerne til, at REMA 1000 er så højt rangeret på forbrugernes liste over dagligvarekæder, de gerne vil være loyale over for, mener den adm. direktør Henrik Burkal.

- Når man er selvstændig købmand, ved man, at ens levebrød hænger sammen med, at der er kunder i butikken. Vi har en masse fantastiske købmænd og medarbejdere, som brænder for at drive dagligvarebutik, og som derfor gerne går den ekstra runde i butikken for at gøre kundens oplevelse god, siger han.

LÆS OGSÅ: Sådan slår Rema 1000 konkurrenterne



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD