Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Sådan slår Rema 1000 konkurrenterne

Dem, der driver butikkerne, et godt discountfundament og et bredt sortiment. Det er hemmeligheden bag Rema 1000 succes.
Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 19 March 2013 kl. 10:00 - Kilde: Berlingske Business

Konkurrenterne kan ikke følge med Rema 1000 på discountmarkedet, og det er der tre grunde til.

Der er tre grunde til, hvorfor Rema 1000 klarer sig bedre end konkurrenterne på det danske discountmarked.

Det mener øverste chef Henrik Burkal, skriver Berlingske Business.

Kæden har netop fremlagt et regnskab med rekordresultat med et overskud på 183,2 millioner i 2012.

LÆS OGSÅ: Rema 1000 trodser krisen med rekordresultat

Og det skyldes ifølge Henrik Burkal tre ting. Dem, der driver butikkerne, et godt discountfundament og et bredt sortiment.

De enkelte Rema 1000 butikker bliver drevet af selvstændige købmænd, og det betyder, at de selv kan prioritere efter, hvilke varer der sælger i netop deres lokalområde. Samtidig lægger kæden stor vægt på at sælge discountvarer, der er frembragt ansvarligt og er af god kvalitet. Og så betyder kædens store sortiment, at kunderne ofte vælger Rema 1000 til, hvis de skal vælge hovedindkøbssted, forklarer Henrik Burkal.

LÆS OGSÅ: Priskrig: Denne discountkæde er billigst

Link til artikel på Berlingske Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD