Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Julekampagne løfter Irma.dk

Foto: irma.dk



Tuesday den 17 December 2013 kl. 08:43 af: Freja Thorbech

Ved at love gratis fragt i december har Irma.dk forsøgt at vænne kunderne til at handle online. Det har indtil nu været en succes.

And, flæskesteg og rødkål bragt til døren.

Med en særlig julekampagne, der lover gratis fragt, har Irma.dk forsøgt at vise danskerne, at det ikke er svært at handle på nettet. På den måde håber kæden at kunne lokke flere kunder til at forsøge sig med dagligvareindkøb på nettet. Målet er at blive den førende spiller på online dagligvaremarkedet.

- Alle danskere skal jo bruge en and, en flæskesteg eller en kasse øl til julens arrangementer, så nu prøver vi at få dem ind i butikken ved at love gratis fragt i hele december. Det vil sige, at du kan købe dine varer og få dem bragt til døren til samme pris, som hvis du gik ned i butikken. Det håber jeg gør, at en masse vil gå ind og prøve det og får en god oplevelse, siger kædedirektør i Irma Jesper Uggerhøj til detailfolk.dk.

Han tror på, at mange vil komme igen, når de først har taget skridtet og prøvet at handle online.

- Vi har gjort meget ud af sætte os i kundens sted i forhold til at der er tale om online køb af dagligvare. Det vil sige, at vi har tænkt på alt fra en brugervenlig hjemmeside til, hvordan vi sikrer, at serviceoplevelsen for vores kunder er helt tilpasset levering i hjemmet. Det er nyt land for kunderne, og derfor er det ekstra vigtigt, at de får en fantastisk første gangs-oplevelse, når de bestiller på nettet, forklarer han.

Og det ser ud til at første skridt på vejen - at lokke kunderne ind i online-butikken - er lykkedes. I hvert fald kan Irma allerede nu melde om flere kunder i netbutikken.

- Vi har oplevet en klar fremgang i antallet af kunder, som kommer ombord på baggrund af kampagnen, siger Jesper Uggerhøj.

Discount-konkurrent er ikke en trussel

Det er nemlig.com, der er størst på det danske online dagligvaremarked, men Irma.dk følger ikke langt bagefter, slår Jesper Uggerhøj fast, og målet er da også, at Irma.dk også fremadrettet skal være en af de førende spillere online.

LÆS OGSÅ: Irma i ny stor satsning på nettet

For nyligt lancerede konkurrenten en kampagne, hvor onlinesupermarkedet matcher Nettos priser på omkring 1.200 varer.

LÆS OGSÅ: Online supermarked indleder discount-krig

Men det betyder ikke noget for Irma.dk, mener Jesper Uggerhøj.

- Jeg kan ikke se, at det betyder noget. De får sikkert en masse nye kunder på det, men vi har vores egen strategi. Vi henvender os til en specifik kundegruppe, og det er stadigvæk den, vi vil gå specifikt. Vi har ingen planer om også at lave discount på nettet. Vi holder fast i det Irma-koncept, som man kender fra vores butikker - bare på nettet, siger han.

Håbet er dog også, at online supermarkedet kan tiltrække nogle af de yngre kunder, som ikke nødvendigvis lægger vejen forbi de fysiske Irma-butikker i dagligdagen.

- Fordelen ved at have en stor netbutik er, at vi ikke er begrænset af pladsen på samme måde, som vi er en i fysisk butik, så hvis vi kan have et større sortiment, kan vi også bedre sammensætte forskellige produkter, som appellerer til de yngre kunder, som vi måske ikke har så mange af i vores fysiske butikker, siger Jesper Uggerhøj til detailfolk.dk.

Irma.dk’s online julekampagne blev skudt i gang 1. december, og kæden lover gratis fragt hele julemåneden, hvis man køber for mere end 600 kroner.

LÆS OGSÅ: Ny direktør i irma.dk



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD