Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Her er Europas bedste supermarked på Facebook

Foto: detailfolk.dk



De europæiske supermarkeder på Facebook

Den største fanskare på Facebook

1. Lidl (10.176.453 fans)

2. Carrefour (6.282.196 fans)

3. Tesco (4.410.150 fans)

De flest interaktioner (likes, delinger og kommentarer)

1. Lidl (4.371.592 interaktioner i alt)

2. Asda (3.421.516 interaktioner i alt)

3. Aldi (2.278.377 interaktioner i alt)

De mest aktive i kundebesvarelser

1. Lidl (13.670 besvarelser)

2. Tesco (12.635 besvarelser)

3. Aldi (5.591 besvarelser)

Kilde: Socialbakers.com

Wednesday den 23 April 2014 kl. 09:48 af: Freja Thorbech

Både antallet af fans og engagementet blandt dem har haft betydning for kåringen af Europas bedste supermarked på Facebook.

Lidl kan glæde sig over, at være den bedste europæiske supermarkedskæde på Facebook.

Det er den globale analysevirksomhed Socialbakers, der i en netop offentliggjort analyse kårer Lidl som bedst på Facebook på baggrund af en overvågning af supermarkedernes Facebook-sider fra juli sidste år frem til februar i år.

Den tyske discountkæde er langt foran konkurrenterne, både når det gælder antallet af fans, engagementet blandt fansene i kraft af 'synes godt om'-tilkendegivelser, kommentarer og delinger og så besvarer Lidl også flest henvendelser på det sociale medie.

- Succesen skyldes den konsekvens og den store professionalisme, som Lidl er gået på de sociale medier med. I stedet for kun at bruge Facebook til reklamer, bruger Lidl Facebook til en åben og synlig tovejs-kommunikation med sine kunder, siger Andreas Brückner, der er direktør i MRM Worldwide, som er det bureau Lidl samarbejder med i forbindelse med sociale medier.

Aktive danske fans

Den tyske kæde har tæt på 10,2 millioner europæiske fans på Facebook, hvor virksomheden er til stede med en side for hver af de 26 europæiske lande, som kæden har butikker i.

Den tætteste forfølger er franske Carrefour, der har tæt på 6,3 millioner fans, mens britiske Tesco ligger på en tredjeplads med 4,4 millioner fans.

Lidl startede sine internationale aktiviteter på de sociale medier i september 2011 med 7 pilotlande. Danmark kom med på vognen i marts 2012 og har i dag mere end 120.000 fans.

LÆS OGSÅ: Discountsupermarked hitter på Facebook

Og de danske fans er meget aktive.

- Vi er rigtig glade for vores fans, især fordi de er så engagerede og aktive, som de er. Det er fantastisk at se, at de danskere, der har valgt at 'synes godt om' vores side, giver deres mening til kende og har lyst til at engagere sig i de temaer og spørgsmål, vi tager op, siger Lidl Danmarks kommunikationschef, Rikke Brandes, i en udtalelse.

Fansenes engagement i Lidl viser sig blandt andet, når der bliver stemt om hvilket bake off-tilbud de helst vil have, eller når fansene giver hinanden tips om gode Lidl-varer. Det hidtil mest populære opslag på Lidls danske Facebook-side til dato var beskeden om, at der vil blive installeret lange bagbånd ved kasselinjerne i alle kædens butikker efter ønske fra netop kædens Facebook-fans. Noget vi tidligere har skrevet om her på detailfolk.dk.

Lidl har mere end 10.000 butikker i 26 europæiske lande. I Danmark åbnede de første butikker i 2005, og kæden har i dag 93 butikker herhjemme.

LÆS OGSÅ: Lidl efterkommer kunders Facebook-ønske



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD