Discountsupermarked hitter på Facebook
Discountkæderne på Facebook
Der er stor variation i antallet af 'synes godt om'-tilkendegivelser på de danske discountsupermarkeders Facebook-sider. Nedenfor ses en opgørelse per 27/11-2013:
- Lidl: 102.133
- Netto: 89.120
- Kiwi minipris: 11.043
- Fakta: 8.128
Kilde: Facebook
Med mere en 100.000 'synes godt om'-tilkendegivelser ligger en discountkæde langt foran konkurrenterne, når det kommer til antallet af fans på Facebook.
Mere end 100.000 danskere har valgt at 'synes godt om' Lidl på Facebook.
Dermed er kæden det discountsupermarked, der har flest fans på det sociale medie. Nærmeste konkurrent er Netto, der med lidt over 89.000 'synes godt om'-tilkendegivelser stadig er lidt fra den magiske 100.000-grænse.
- Vi synes selvfølgelig, det er fantastisk at have nået de 100.000. Men faktisk er vi næsten endnu mere glade for, at de fans, vi har, er så engagerede og aktive, som de er. Det er fantastisk at mærke, at de danskere, der har valgt at 'synes godt om' vores side, virkelig har en mening om os og har lyst til at engagere sig i de temaer og spørgsmål vi tager op, siger Maria Frank, der er social media manager i Lidl Danmark.
Engagement giver pote
Og Facebook-følgerne har da også fået noget ud af deres engagement. I sommers skrev vi her på detailfolk.dk en historie om, at discountkæden indførte bagbånd på sine kasseapparater efter ønske fra kunderne på Facebook. Og den nyhed blev den hidtil bedste update for Lidl på Facebook, hvad angår likes og kommentarer.
LÆS OGSÅ: Lidl efterkommer kunders Facebook-ønske
Hos Lidl har man valgt at markere milepælen på Facebook ved give opbakningen fra fansene videre til Danske Hospitalsklovne, som kæden i forvejen samarbejder med. De 100.000 'synes godt om'-tilkendegivelser bliver dermed til 100.000 kroner, der går til det gode formål. Se hospitalsklovnene modtage pengene i klippet nedenfor.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter