Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Discountsupermarked hitter på Facebook

Foto: detailfolk.dk



Discountkæderne på Facebook

Der er stor variation i antallet af 'synes godt om'-tilkendegivelser på de danske discountsupermarkeders Facebook-sider. Nedenfor ses en opgørelse per 27/11-2013: 

- Lidl: 102.133

- Netto: 89.120

- Kiwi minipris: 11.043

- Fakta: 8.128

Kilde: Facebook

Wednesday den 27 November 2013 kl. 13:58 af: Freja Thorbech

Med mere en 100.000 'synes godt om'-tilkendegivelser ligger en discountkæde langt foran konkurrenterne, når det kommer til antallet af fans på Facebook.

Mere end 100.000 danskere har valgt at 'synes godt om' Lidl på Facebook.

Dermed er kæden det discountsupermarked, der har flest fans på det sociale medie. Nærmeste konkurrent er Netto, der med lidt over 89.000 'synes godt om'-tilkendegivelser stadig er lidt fra den magiske 100.000-grænse.

- Vi synes selvfølgelig, det er fantastisk at have nået de 100.000. Men faktisk er vi næsten endnu mere glade for, at de fans, vi har, er så engagerede og aktive, som de er. Det er fantastisk at mærke, at de danskere, der har valgt at 'synes godt om' vores side, virkelig har en mening om os og har lyst til at engagere sig i de temaer og spørgsmål vi tager op, siger Maria Frank, der er social media manager i Lidl Danmark.

Engagement giver pote

Og Facebook-følgerne har da også fået noget ud af deres engagement. I sommers skrev vi her på detailfolk.dk en historie om, at discountkæden indførte bagbånd på sine kasseapparater efter ønske fra kunderne på Facebook. Og den nyhed blev den hidtil bedste update for Lidl på Facebook, hvad angår likes og kommentarer.

LÆS OGSÅ: Lidl efterkommer kunders Facebook-ønske

Hos Lidl har man valgt at markere milepælen på Facebook ved give opbakningen fra fansene videre til Danske Hospitalsklovne, som kæden i forvejen samarbejder med. De 100.000 'synes godt om'-tilkendegivelser bliver dermed til 100.000 kroner, der går til det gode formål. Se hospitalsklovnene modtage pengene i klippet nedenfor. 

LÆS OGSÅ: Hospitalsklovne øgede Lidl's kagesalg med 50%



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD