Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Her er de mest populære netbutikker i 2013

Foto: detailfolk.dk



De mest populære netbutikker målt på antallet af handler

1. Saxo
2. Amazon
3. Elgiganten
4. Zalando
5. Cdon
6. DSB
7. Billetnet
8. Ebay
9. Coop
10. Bilka
11. Ellos
12. iTunes
13. H&M
14. Inkclub
15. SmartGuy/-Girl/-Kids
16. Wupti
17. Proshop
18. Telmore
19. Norwegian
20. Trendsales

KIlde: Dansk E-handel analyse, Årsrapport 2013

Friday den 14 February 2014 kl. 11:01 af: Freja Thorbech

Der er kamp om kunderne på nettet. Her kan du se listen over de netbutikker, der vandt danskernes gunst i 2013.

Det ser ud til, at danskerne er glade for at købe bøger på nettet.

I hvert fald er det online boghandlen Saxo.com, der kan bryste sig af titlen som den mest populære netbutik hos de danske online kunder i 2013.

Det viser Dansk E-handelsanalyse 2013, som Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) står bag i tæt samarbejde med Nets og Post Danmark. 

- Vi er utrolig stolte af at blive kåret som den mest populære netbutik i 2013, især set i lyset af konkurrencen fra internationale butikker år for år bliver hårdere, siger adm. direktør, Jørgen Balle Olesen, i en udtalelse.

Han hæfter sig samtidig ved, at Saxo.com er den eneste danske netbutik i top 5, der udover online boghandleren består af Amazon, Elgiganten, Zalando og Cdon (se hele listen i faktaboksen).

Vil gøre det nemt for kunderne

4.732 personer har medvirket i undersøgelsen, og de populære netbutikker er blevet listet på baggrund af antallet af handler. Saxo.com stod for 2,2 procent af det samlede antal online køb, Amazon for 2 procent, mens henholdsvis Elgiganten, Zalando og Cdon alle stod for 1,8 procent.

I Dansk e-handelsanalyse fremhæves høj fragt, uoverskuelighed og betalingsgebyrer som nogle af de parametre, der kan få kunderne til at afbryde et køb. Og det er noget, man er bevidst om hos Saxo.com.

- Hos Saxo.com arbejder vi hårdt for at gøre det nemt at finde og købe en bog, vi har lav fragt, nem betaling og intet betalingsgebyr på dankort, siger Jørgen Balle Olesen.

Saxo.com har aner tilbage til 1961, hvor Balle Olesen familien drev boghandel på Østerbro i København. De første digitale skridt blev taget som e-boghandel i 2001. En historien vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Historien om en af Danmarks største onlinesucceser



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD