Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Langsomme webshops koster salg

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 27 November 2013 kl. 05:40 af: Freja Thorbech

Mange danske webshops er alt for langsomme til at hente indhold, viser en ny undersøgelse. Og det koster kunder, vurderer ekspert.

Forbrugerne bruger ikke mange sekunder på at overveje, om de nu også har lagt vejen forbi den rigtige webshop. 

Og tager det mere end to sekunder at indlæse indholdet på en webshop, vil mange ikke tøve med at klikke videre, vurderer Jesper Helbrandt, der er direktør i Digicure, som har undersøgt  500 af Foreningen for Dansk Internethandels (FDIH) medlems-webshops.

- Nogle af de danske webshops består af over 300 forespørgsler, og det tager derfor alt for lang tid at indlæse forsiden. Du risikerer simpelt hen, at de utålmodige kunder vender om, siger han i en udtalelse.

For mange forespørgsler koster kunder

Digicures undersøgelse viser, at de undersøgte webshops forsider i gennemsnit består af 81 forespørgsler. Det vil sige, at webshoppens webserver bliver forespurgt 81 gange i forhold til levering af billeder, JavaScript og CSS-filer.

Internetbrowsere har en begrænsning for, hvor mange forespørgsler, der kan foretages ad gangen. De fleste browsere tillader, at man foretager op til seks forespørgsler på én gang, mens flere mobile browsere tillader mindre. Mange forespørgsler kan derfor koste kunder for de danske webshops, vurderer Jesper Helbrandt. De danske webshops fortager dog i snit 15 procent færre forespørgsler til serveren end udenlandske webshops, som i gennemsnit ligger på 95 forespørgsler.

Håber på forbedringer

Hos FDIH håber man, at undersøgelsen kan bidrage til, at de danske webshop får minimeret antallet af forespørgsler.

- Alt for mange webshop har begrænset overblik over, hvad der teknisk sker på webshoppens forside samt sammenhængen mellem hastighed og forsidens indhold. Vi håber, at vi med Digicures undersøgelse kan få belyst, hvor og hvordan danske webshops kan minimere antallet af forespørgsler og dermed øge webshoppens hastighed generelt, siger projektchef Tevin Lac fra FDIH.

LÆS OGSÅ: Fremtidens e-handel: Køb og få leveret samme dag



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD