Gør din webshop juleklar
Brug sommeren fornuftigt og gør din webshop klar til julehandlen - det er ikke et sekund for tidligt. Her er et par tip til hvordan.
Selvom kalenderen siger, at det er sommer- og ferietid, er det ikke for tidligt at begynde at forberede julehandlen på din webshop.
Julen er den vigtigste sæson for mange e-handlere, og julehandlen kan samtidig være et springbræt til at opbygge nye kunderelationer. Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) har lavet et par gode råd til, hvordan du optimerer din julehandlen og skaffer loyale kunder, der kommer igen. Du får fire af dem her.
1. Kommunikér salgsmål til hele organisationen
Hele organisationen skal vide, hvilke mål der er for alt lige fra omsætning til kundeservice.
- Så får hele organisationen en forståelse for, hvor vigtig julehandlen er, og det vil sikre, at alle medarbejdere gør deres bedste for at nå målet, skriver FDIH blandt andet i sin guide og foreslår, at man kan lave en intern konkurrence for at gøre det ekstra sjovt.
2. Service, service og atter service
Danskerne lader ikke kun prisen spille ind, når de vælger, hvilken webshop de vil benytte til at klikke sig til deres køb. Service spiller i høj grad ind, viser Dansk E-handelsanalyse.
- Service er essentielt for, at kunderne er trygge og tilfredse både før, under og efter et køb, skriver FDIH.
Foreningen opstillet samtidig nogle parametre for, hvad god service er.
- God service er fx, når du giver:
- Klar besked til kunden om de services, du tilbyder!
- Kunden mulighed for at kontakte jer på deres premisser!
- Mulighed for gaveindpakning (ikke nødvendigvis gratis)
3. Bestillingsfristen inden jul!
Få styr på dine distributørers leveringsfrister, så kunderne kan nå at få varerne hjem, så de kan ligge klar under juletræet. Kontakt eventuelt andre distributører, hvis du ikke er tilfreds med leveringstiderne.
- For ikke at skuffe dine kunder skal du oplyse bestillingsfristen på tværs af dine kanaler (nyhedsbreve, website og andre kommunikationskanaler). Dét er også service, skriver FDIH i sin guide.
4. Test din webshop – dagligt!
Et råd er vigtigere end alle de andre, mener FDIH, og det er den daglige test af din webshop.
- Virker shoppen ikke, er alt ovenstående arbejde overflødigt. Leg kunde - besøg din webshop dagligt og test, om det hele fungerer, skriver foreningen i sin guide.
Læs alle FDIH's gode råd her.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter